۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
سرمایه گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری عربستان در ساخت مجتمع پتروشیمی فوجیان چین
شرکت سابیک خبر داد؛

سرمایه گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری عربستان در ساخت مجتمع پتروشیمی فوجیان چین

شرکت صنایع پایه عربستان سعودی (SABIC) از تصمیم خود برای سرمایه گذاری در ساخت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت صنایع پایه عربستان سعودی (SABIC) از تصمیم خود برای سرمایه گذاری در ساخت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی به ارزش ۶.۴ میلیارد دلار خبر داد.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی رویترز، این مجتمع بزرگ پتروشیمی قرار است با مشارکت دولت چین در استان فوجیان این کشور احداث شود. از سوی دولت چین نیز شرکت پتروشیمی فوجیان فوهوآ طرف قرارداد سابیک معرفی شده است.

طرح های اولیه مربوط به احداث این مجتمع پتروشیمی نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در قالب کارگروه متشکل از شرکت های نفتی عربستان و چین مطرح شده بود. بر اساس تخمین های ارائه شده از سوی دو طرف، این مجتمع ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن اتیلن در سال را خواهد داشت که آن را به یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اتیلن در جهان تبدیل خواهد کرد.

انتظار می رود عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی فوجیان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی آغاز شود. گفته می شود سرمایه گذار اصلی این طرح، شرکت آرامکو عربستان سعودی است.

لازم به ذکر است، دو شرکت سابیک و آرامکو همزمان در حال مذاکره برای ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی آسیا در کره جنوبی نیز هستند. عملیات مربوط به ساخت این پروژه ۷ میلیارد دلاری نیز به محض بر طرف شدن موارد مربوط به صدور روادید برای کارگران از سوی دولت کره جنوبی آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۹٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha