۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
زمینه‌های افزایش توان خرید کارگران و بازنشستگان باید در فضای تعاملی فراهم شود
معاون روابط کار وزارت تعاون:

زمینه‌های افزایش توان خرید کارگران و بازنشستگان باید در فضای تعاملی فراهم شود

دولت و شرکای اجتماعی باید در فضای تعاملی و مبتنی بر شرایط روز در نشست‌های شورای عالی کار موازنه‌ای برقرار کنند که ضمن حفظ اشتغال موجود، زمینه‌های افزایش توان خرید کارگران را فراهم کنند.

به گزارش بازار، علی‌حسین رعیتی‌فرد در دیدار صمیمی با اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته شهر تهران گفت: از نظرات، پیشنهادات کارشناسی و برگزاری نشست با جامعه کارگری و فعالان گروه‌های مختلف در تعیین دستمزد استقبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: برای رفع نگرانی جامعه بازنشستگان و شنیدن نظر این گروه ضمن هماهنگی لازم، از نماینده کانون عالی کارگران بازنشسته برای حضور در یکی از نشست‌های شورای عالی کار و ارائه پیشنهادها به اعضای شورا دعوت خواهد شد.

رعیتی‌فرد ضمن اشاره به تصریح قانون کار به اجرای مزد منطقه‌ای، افزود: پیشنهاد مزد منطقه‌ای اخیراً از سوی وزارت اقتصاد و دارایی مطرح و در کمیته‌های کارشناسی ذیل شورای عالی کار بررسی شده است؛ هفته گذشته نیز نشستی به همین منظور برگزار گردید.

وی با اشاره به نگرانی و دغدغه جامعه کارگری و بازنشستگان در مورد میزان حداقل دستمزد سال آتی گفت: تاکنون در نشست‌های شورای عالی کار مبحث مزد سال ۱۴۰۳ مطرح نشده، اما نشست‌های کمیته‌های کارشناسی آن آغاز شده است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این مسیر نظرات شرکای اجتماعی اخذ و با رویکرد کارشناسی جمع‌بندی و نهایتاً با رأی و نظر شورای عالی کار تلاش می‌شود به عدد قابل قبولی برای مزد سال آینده برسیم.

وی تأکید کرد: واحدهای بزرگ و صنعتی با افزایش دستمزد مشکل چندانی ندارند، اما این موضوع برای واحدهای خُرد که آمار قابل توجهی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند، مهم است.

رعیتی‌فرد از همراهی و همکاری کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و کانون کارگران بازنشسته شهر تهران در پیگیری کارشناسی مطالبات و مشکلات بازنشستگان و حل و فصل آن‌ها تقدیر کرد.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم که بهمن‌ماه امسال، نشست‌های هم‌اندیشی درخصوص موضوعات مربوط به جامعه کار و تولید با حضور سازمان‌های کارگری، بازنشستگان و کارفرمایی برگزار شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون همچنین ضمن تشریح شرایط فعلی منطقه اظهار کرد: عبور از این وضعیت نیازمند افزایش تعامل، توانمندی و تلاش همه‌جانبه است.

وی بیان کرد: در آستانه انتخابات مهم و تأثیرگذار مجلس شورای اسلامی هستیم و این انتخابات در سرنوشت همه اقشار کشور مؤثر بوده و حضور، مشارکت و انتخاب آگاهانه موجب تقویت و توسعه کشور و حل و فصل مشکلات می‌شود.

رعیتی‌فرد در خاتمه تأکید کرد: باید نگاه ملّی و منطقه‌ای را از نگاه و موضوعات حزبی، سیاسی و مسائل داخلی جدا کنیم و همه با هم و یک‌صدا برای ایران و دفاع از کشور تلاش کنیم و با حضور پای صندوق‌های رأی بیش از پیش دشمنان ایران را مأیوس کنیم.

در ابتدای این نشست، اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص موضوعات مرتبط از جمله نحوه تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ را بیان کردند.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha