۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
رویداد ملی اسکان موقت برگزار می شود
با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و بنیاد مسکن

رویداد ملی اسکان موقت برگزار می شود

پژوهشکده سوانح طبیعی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری رویداد ملی اسکان موقت را برگزار می کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همواره در معرض تعداد زیادی از سوانح طبیعی، به‌ خصوص سیل و زلزله بوده است. وقوع چندین حادثه‌ شدید در طول سال‌های پیاپی سبب شده است که میزان بالایی از خسارت و ویرانی در کل کشور مشاهده گردد. به‌ طور معمول پس از وقوع یک حادثه در ابعاد گسترده و وسیع، مناطق مسکونی موجود به‌ نوعی غیرقابل استفاده شده و افراد بازمانده ناگزیر به سکونت در مکانی غیر از خانه‌های خود می‌شوند. از دست دادن سرپناه، باعث شکست روحیه و پراکندگی انسان‌ها می‌گردد.

به همین دلیل پس از چنین حوادثی، اولین موضوعی که تا حدی در افراد آسیب‌ دیده ایجاد امنیت و آرامش می‌نماید، داشتن سر پناه مناسب و جمع شدن خانواده است.

پژوهشکده سوانح طبیعی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری و شرکت بنیاد بتن ایران در نظر دارد رویداد ملی اسکان موقت را در جهت حمایت از ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات مرتبط با حوزه اسکان موقت برگزار کند.

تمامی صنعتگران، کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌ بنیان، فناوران، اقشار دانشگاهی، صاحبان ایده و کلیه علاقه‌ مندان می‌توانند با ثبت‌ نام در رویداد مذکور، طرح‌های خود را در فرمت مشخص (فرم ثبت‌ نام) ارسال کرده و از مزایای این رویداد بهره‌مند شوند.

فرایند رویداد در چهار مرحله کلی صورت خواهد گرفت؛ مرحله اول به اعلام فراخوان و دریافت طرح‌ها اختصاص دارد. در مرحله دوم فرایند غربالگری و داوری اولیه انجام‌ شده و طرح‌های منتخب در فرایند داوری حضوری بررسی می‌شوند. در ادامه طرح‌های برتر راه‌ یافته به مرحله بعد در یک دوره توانمندسازی و مشاوره تخصصی شرکت کرده و درنهایت وارد رویداد نهایی، اجرایی‌سازی و حضور در نمایشگاه می‌گردند.

خاطرنشان می‌ گردد در صورتی‌ که طرح‌ ها و محصولاتی بتوانند خواسته‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در موضوع اسکان موقت پاسخ دهند، در فرایند بررسی و تأمین نیاز اسکان موقت کشور جهت ذخیره‌سازی و در مواقع بحرانی طی تفاهمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha