۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
جوجه ریزی‌ها برای تامین بازار شب عید و ماه رمضان افزایش پیدا کرده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

جوجه ریزی‌ها برای تامین بازار شب عید و ماه رمضان افزایش پیدا کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر مازاد بر نیاز بازار، گوشت مرغ تولید شود شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند این میزان را ذخیره سازی و در مواقع لازم به بازار عرضه کنند.

به گزارش بازار به نقل ا خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش تولید گوشت مرغ، گفت: به سمت ایام انتهایی سال و نوروز و ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و به همین دلیل مصرف گوشت مرغ افزایش پیدا می‌کند و افزایش میزان جوجه ریزی‌ها اقدام بسیار مناسبی بوده است تا در بازار با کمبود مواجه نشویم و نیاز مردم را تامین کنیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر مازاد بر نیاز بازار، گوشت مرغ تولید شود شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند این میزان را ذخیره سازی و در مواقع لازم به بازار عرضه کنند. قابلیت، ابزار و امکانات تنظیم گری بازار گوشت مرغ در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اگر تولید مازاد گوشت مرغ از تولیدکنندگان خریداری نشود مرغداران با زیان مواجه می‌شوند و این احتمال جود دارد تا در دوره‌های بعدی با کاهش تولید و جوجه ریزی مواجه شویم، ادامه داد: با توجه به شرایط گذشته و نوسانات بازار حتما وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی پیش بینی‌های لازم در زمینه تولید مازاد را دارند و اجازه نمی‌دهند مرغداران زیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه حجم مازاد تولید گوشت مرغ زیاد نیست و این میزان حداقلی است، عنوان کرد: بازار مصرف کشورهای همسایه نیز ظرفیت بسیار خوبی دارد که با برنامه‌ریزی لازم می‌توانیم بخشی از مرغ تولید شده مازاد را در کنار ذخیره‌سازی، صادر کنیم.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شامقصود IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      به نظر من مرغدار ایشان طبق معمول ززرررر زدن