۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
یک درصد عوارض فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی صرف خرید آمبولانس می‌شود
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛

یک درصد عوارض فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی صرف خرید آمبولانس می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس جمعیت هلال احمر و سازمان اورژانس کشور را مجاز به خرید ۳ هزار دستگاه خودرو امدادنجات و آمبولانس از محل عوارض یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند الحاقی (۲) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در نشست امروز مهدی سعادتی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح مربوط به رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و بخشی از آن اجرایی شده است. اکثر افراد حقوق خود را دریافت کرده‌اند اما به ۶ هزار نفر از فرهنگیان هنوز حقوق پرداخت نشده است. از وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم که رتبه‌بندی معلمان را به طور کامل اجرایی کرده و حق و حقوق افراد باقیمانده را نیز پرداخت کند.

در بند (۲) تبصره (۵) ماده واحده آمده است؛ به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اجازه داده می‌شود به ترتیب جهت خرید(۱.۵۰۰) دستگاه خودرو امداد و نجات و(۱.۵۰۰) دستگاه آمبولانس اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز از محل عوارض یک درصد(۱%) از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی اخذ و به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری واریز می‌شود. و از محل ردیف هزینه‌ای مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اختصاص می‌یابد.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha