۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
ریزش شاخص‌ها در بورس‌های عربی

ریزش شاخص‌ها در بورس‌های عربی

آمار معاملات بورس های عربی در هفته گذشته نشان می‌دهد که ریزش شاخص‌ها در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، سهامداران را غافلگیر کرده است.

به گزارش بازار ، اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در هفته گذشته بورس «لبنان» با بیش از ۴ درصد افت، بدترین عملکرد را به ثبت رسانده است.

افزون بر این، شاخص ها در دو بورس «قطر و عربستان» بیش از یک، بورس «فلسطین» یک و در بورس‌های «ابوظبی، دوبی، عمان و اردن» کمتر از یک درصد منفی شدند.

از سوی دیگر، شاخص بورس «مصر» با ۵ درصد رشد بهترین عملکرد را در هفته گذشته به ثبت رساند و در سویی دیگر شاخص بورس «عراق» بیش از یک، «کویت» یک و «بحرین» هم کمتر از یک درصد مثبت شدند.

علاوه بر تداوم ناآرامی‌های در منطقه، کاهش ۲/۱ درصدی ارزش طلا در یک هفته، تقویت ارزش دلار، تاخیر فدرال رزرو آمریکا در مورد اعلان نرخ بهره، و نیز افزایش بهای نفت خام از عوامل تاثیرگذار بر تحرک بازارهای عربی منطقه بود.

اوپک پیش بینی کرده که طی دو سال آینده، نفت خام روند افزایشی خواهد داشت. همچنین سرمای شدید در آمریکا در هفته گذشته و از کار افتادن تعدادی از پالایشگاه‌های نفت در آن کشور، کاهش تولید نفت و در نتیجه افزایش بهای این طلای سیاه در هفته گذشته را به دنبال داشت.

کد خبر: ۲۶۸٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha