۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کاهش قیمت مسکن در شهر پردیس تا ۳۵ درصد| اتمام پرونده مسکن مهر سال ۱۴۰۳؛ خرید خودرو توسط پیمانکاران!
مدیرعامل شهر جدید پردیس در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

کاهش قیمت مسکن در شهر پردیس تا ۳۵ درصد| اتمام پرونده مسکن مهر سال ۱۴۰۳؛ خرید خودرو توسط پیمانکاران!

محبت خواه، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه قیمت مسکن در این شهر تا ۳۵ درصد در برخی نقاط کاهش یافته است گفت: پرونده مسکن مهر این شهر سال آینده بسته می شود.

اکبر محمودی؛ بازار: شهر جدید پردیس به دلیل نزدیکی به پایتخت همواره جزو شهرهایی است که از مقبولیت بالایی برای خرید مسکن برخوردار بوده است. این شهر به دلیل وجود تعداد زیادی مسکن مهر نیز از حساسیت های بالایی برای دولت در جهت تامین و تحویل به موقع این واحدها به متقاضیان برخوردار است.

شهرستان پردیس با مساحت ۲۸۰ کیلومتر مربع دارای ۱۲ فاز است. در این میان فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۹ و ۱۱ کاربری مسکونی دارند. فازهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۹ و ۱۱ در شمال جاده تهران-پردیس و فازهای ۶، ۷، ۸ در جنوب این جاده قرار گرفته اند. بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر در فازهای ۱۱ و ۸ ساخته شده و دارای بیشترین جمعیت به نسبت دیگر فاز ها نیز هستند.

وجود تعداد بالای مسکن مهر در این شهر باعث شده تا بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به این شهر با اشاره به اینکه تهاتر زمین و منابع نقدی نیازهای موجود پردیس را پاسخ می‌دهد و یکی از دغدغه‌های محیط زیستی و ساکنان برطرف می‌شود درباره پروژه‌های مسکن مهر گفت:‌۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس ۱۳ سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد.

برای جویا شدن از آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر در شهر جدید پردیس و کاهش قیمت مسکن در برخی فازهای این شهر با «خلیل محبت خواه» مدیر عامل شهر جدید پردیس گفتگو کرده ایم که با هم می خوانیم:

۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس که ۱۳ سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد

* پرونده مسکن مهر در شهر جدید پردیس چه زمانی بسته می شود؟ آیا متقاضیان مسکن مهر می توانند امیدوار باشند که سال آینده پرونده مسکن مهر در این شهر بسته می شود؟

همانطور که وزیر محترم راه و شهرسازی هم اعلام کردند ۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر شهر جدید پردیس که ۱۳ سال معطل مانده بود، امسال تامین‌ منابع و تحویل مردم شد. این موضوع می تواند یک نکته مهم باشد که بسیار حائز اهمیت در کاهش قیمت مسکن باشد. برای ۱۰ هزار واحد دیگر نیز از مسکن مهر این شهر جدید هدف‌گذاری شده که ۷ هزار واحد آن تا پایان سال تحویل مردم شود و بخشی از پروژه‌ها نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

* چه تعداد تا پایان سال تحویل متقاضیان می شود؟ و آیا احتمال دارد که بیشتر از این عدد ۷ هزار واحدی که اعلام شده است تکمیل و تحویل شود؟

به هر حال ساخت واحدهای مسکن مهر در مراحل مختلف و پیشرفتهای متفاوت قرار دارند اما آنچه که مشخص است این است که تا پایان امسال ۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

برخی از واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد دارند و حتی برخی از واحدهای مسکن مهر در این شهر در مرحله فونداسیون و اسکلت قرار دارند و پرونده مسکن مهر در این شهر سال ۱۴۰۳ بسته می شود

* پس بنابراین پرونده مسکن مهر پردیس امسال بسته نمی شود؟

برخی از واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد دارند و حتی برخی از واحدهای مسکن مهر در این شهر در مرحله فونداسیون و اسکلت قرار دارند. اما آنچه که مشخص است و مورد قبول است این است که با افتتاح این ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و ۷ هزار واحدی که تا پایان سال افتتاح خواهد شد سد شکسته شد. به هر حال از ۳۰ هزار واحد مسکونی ۱۰ هزار واحد که افتتاح شد و ۷ هزار واحد مسکونی نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد و مابقی نیز در سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان می شود و پرونده مسکن مهر این شهر سال ۱۴۰۳ بسته می شود. در دولت سیزدهم هیچ بارگذاری جمعیتی جدیدی در پردیس در قالب پروژه‌های مسکن انجام نشده و همه تلاش ما این است که تعهدات مسکن مهر مربوط به سال‌های گذشته را به اتمام برسانیم.

* موضوعی که هفته پیش خیلی سر و صدا کرد برخورد با پیمانکاران مسکن مهر بود؟

از ماه‌های گذشته در نامه‌های متعددی که به پیمانکاران مسکن مهر پردیس که فعالیت چندانی نداشتند یا کم کار بودند، اخطار دادیم و اقدام به جایگزینی آنان با پیمانکاران جدید در دستور کار قرار گرفت تا پروژه‌ها فعال شوند. و همانطور که اعلام شد ۱۳ پیمانکار کم کار با پیمانکاران جدید جایگزین شدند و این تغییر و تحولات در راستای سرعت دادن به پروژه ها ادامه‌ دارد. مگر می‌شود پیمانکاری ۱۰ سال در منطقه باقی مانده باشد و مدام بگوید من در حال ضرر دادن هستم؟ پیمانکارانی که در برخی موارد پول‌ها را پیش پیش دریافت می‌کردند و با آن به خرید خودرو و مسکن می‌پرداختند.

* هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قیمت مسکن در برخی فازهای شهر جدید پردیس کاهش تا ۴۰ درصدی داشته است. این کاهش قیمت به چه دلایلی بوده است؟

در برخی از فازهای شهر جدید پردیس قیمت مسکن از ۱۰ درصد تا ۳۵ درصد بسته به فازهایی که این واحدهای مسکونی قرار دارند کاهش داشته است. اما سه دلیل اصلی باعث کاهش قیمت مسکن در شهر جدید پردیس شده است. اولین دلیل آن رونق ساخت و ساز و تحویل واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس بود که خوشبختانه در تازه ترین اقدام ۱۰ هزار مسکن مهر در این شهر به بهره برداری و مرحله افتتاح و تحویل رسید. این اقدام مثبت باعث خواهد شد تا این واحدهای مسکونی وارد بازار مسکن شده و قطعا اثرگذاری مثبت خود را بیش از پیش نشان دهد. دومین موضوع برخورد با بنگاه های غیر مجاز و سومین موضوع عرضه خانه های خالی از سکنه و اعلام آنها به سازمان امور مالیاتی بوده است.

طبق آماری که به دست ما رسیده است با ۱۱۶ بنگاه غیر مجاز که اقدام به بالا بردن صوری قیمت مسکن می شدند برخورد قانونی صورت گرفت و ۵۷ بنگاه غیر مجاز پلمب شد

* آماری از اینکه چه تعداد بنگاه غیر مجاز پلمب شد دارید؟

طبق آماری که به دست ما رسیده است با ۱۱۶ بنگاه غیر مجاز که اقدام به بالا بردن صوری قیمت مسکن می شدند برخورد قانونی صورت گرفت و ۵۷ بنگاه غیر مجاز پلمب شد.

کد خبر: ۲۶۸٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha