۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
ترویج سنت قرض الحسنه در آفتاب سینا| بانک سینا واسطه خیرین قرض الحسنه
آفتاب سینا در شهرستانها دلچسب تر است

ترویج سنت قرض الحسنه در آفتاب سینا| بانک سینا واسطه خیرین قرض الحسنه

ترویج سنت قرض الحسنه  یکی دیگر از اقدامات خوب بانک سینا است که با انتخاب نام زیبای «آفتاب» برای این طرح کلید خورده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در طرح آفتاب که از شرق کشور آغاز و به تک تک استانهای کشور تسری پیدا کرده، افراد نه تنها می توانند خود از وام قرض الحسنه و با نرخ سود صفر درصد بهره ببرند بلکه طیف گسترده ای از اقشار مختلف مانند مدیران و خیران نیز می توانند با واگذاری امتیاز و حق خود به دیگران و کارمندانشان تسهیلات قرض الحسنه بدهند.

بانک سینا با شناخت درست نیازهای اقشار متوسط و خاص جامعه که به دنبال دریافت تسهیلات «بدون سود» هستند، طرح تسهیلاتی «آفتاب» را معرفی کرده است.

تسهیلات این طرح که بدون سود و با کارمزد صفر پرداخت می‌شود، ویژه سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز است و با هدف استفاده اعضای سازمان نظام مهندسی، گروه مساجد، گروه اهل سنت، کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی، گروه پیشه‌وران، گروه مددجویان، گروه دامپروران، گروه روحانیون، گروه رانندگان کامیون، رانندگان تاکسی، رانندگان سواری و گروه عشایر طراحی شده است.

البته افتتاح سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل موجودی ۵۰۰ هزار ریال برای بهره‌مندی از این تسهیلات، الزامی است، اما میزان تسهیلات پرداختی مناسب با میانگین موجودی و یا میزان حق امتیاز واگذار شده خواهد بود و تا ۱۴۷٫۲ درصد میانگین موجودی نیز قابل پرداخت است.

توجه داشته باشید که در طرح آفتاب بانک سینا همانند اکثر طرح‌ها تسهیلاتی برای در اولویت قرار گرفتن دریافت وام باید دارای میانگین حساب باشید. مزیت این طرح صفر بودن کارمزد و سود آن است. بازپرداخت آن ۴۸ ماه و برای ضمانت علاوه بر اینکه باید دارای رتبه مناسبی در اعتبارسنجی بانک مرکزی باشید، به یک ضامن رسمی نیز نیاز دارید.

نکته جالب توجه اینکه بانک سینا گاهی سراغ گروه هایی از جامعه می رود که شاید کمتر کسی ممکن است، چنین گروه هایی را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیرد؛ به عنوان مثال خلاقیت بانک سینا در طراحی تسهیلاتی برای هموطنان اهل سنت یک اقدام نو و قابل توجه محسوب می شود.

در واقع این بانک، طرح آفتاب را ابتدا به عنوان وامی مختص اهل سنت معرفی کرد و صرفاً در برخی شعب سنی‌نشین به متقاضیان ارائه می شد اما با توجه به استقبال این طرح، از ابتدای آبان‌ماه سال جاری پرداخت وام قرض‌الحسنه بر پایه حساب‌های قرض‌الحسنه و با کارمزد صفر درصد در تمام شعب بانک سینا آغاز شد. اخبار منتشر شده از سوی این بانک در استانهای مختلف که در قالب گزارش های مالی از سوی مدیران منطقه ای منتشر شده نیز موید استقبال در شهرستانها بوده، به ویژه شهرهایی که مردم آن مذهبی تر هستند.

شرط آفتابی شدن

برای اینکه افراد بتوانند از تسهیلات آفتاب سینا بهره مند شوند، شرایط خاص و عجیب و غریبی وجود ندارد و کافی است برای دریافت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد، یک حساب قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان داشته باشند.

نکته قابل توجه اینکه مبلغ تسهیلات تا سقف ۳ میلیارد ریال بوده و مدت سپرده گذاری می تواند از یک تا ۱۲ ماه باشد. ضمن اینکه در دوره بازپرداخت نیز دست مشتری باز است و می تواند از ۶ ماه تا ۴۸ ماه به بازپرداخت تسهیلات خود بپردازد.

همچنین امکان انتقال امتیاز این وام به سایر افراد یکی دیگر از جذابیت های وام آفتاب است و فرد سپرده‌گذار در زمان دریافت وام می‌تواند امتیاز دریافت وام را به پدر، مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر خود با تکمیل فرم انتقال امتیاز واگذار کند. کارفرمایان حقیقی نیز می‌توانند امتیاز وام خود را با ارائه مدارک مربوط به سوابق بیمه‌ای که حداقل باید سه ماه باشد و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، به پرسنل زیرمجموعه منتقل کنند.

تمام این موارد نشان دهنده یک طراحی حساب شده با توجه به در نظر گرفتن شرایط مختلف مشتریان برای دریافت و بازپرداخت وام توسط بانک سینا است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی tarh.sinabank.ir/aftab مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۶۸٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha