۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۴ میلیون و ۴۴۰ هزار فعالیت بورسی طی ۳ ماه نخست امسال
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

۴ میلیون و ۴۴۰ هزار فعالیت بورسی طی ۳ ماه نخست امسال

سلاح ورزی، عضو شورایعالی بورس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شاخص بورس تهران از فروردین ۹۸ تا خرداد ۹۹ حدود ۶۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسین سلاح ورزی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: همچنین رقم ارزش بازار از ۸۱۴ هزار میلیارد تومان به پنج هزار و ۶۸۳ هزار میلیارد تومان در این بازه زمانی رسیده است.

وی اظهارداشت: سال گذشته جذابیت بازار سرمایه را افزایش داد و افراد حقیقی هم خیلی علاقه مند به ورود در این بازار شدند.

عضو شورایعالی بورس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: عمده ورود افراد فعال در بازار سرمایه از سمت اشخاص حقیقی بوده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اعلام بیش از چهار میلیون و ۴۴۰ هزار فعالیت بورسی طی سه ماهه نخست امسال در کشور افزود: ضمناً در سامانه سجام هم یک رقم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم در این مدت ثبت نام کرده اند.

سلاح ورزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت سرازیر شدن نقدینگی به بازار سرمایه به خصوص در سه ماهه اول امسال چه بوده است، اظهارداشت: جذابیت، افزایش ارزش بازار وشاخص سهام هم نقدینگی و هم افراد حقیقی علاقه مند به حضور در بازار سرمایه را به سمت بازار سرمایه ترغیب کرده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا سرازیر شدن سرمایه ها به سمت بازار سرمایه به رونق تولید کمک خواهدکرد، گفت: بازار سرمایه کشور چه از نظر ارزش و فعالیت رشد خوبی پیدا کرده که بدین لحاظ یک پدیده مبارک و میمونی است.

عضو شورایعالی بورس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: آنچه که در این میان مهم به نظر می رسد اینکه افزایش حجم بازار به بخش واقعی اقتصادی و نظام تولید در کشور کمک کند تا بتوان در جهت تقویت اقتصادو نظام تولید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

وی اظهارداشت: متاسفانه نظام تولید و بخش واقعی اقتصاد تاکنون خیلی نتوانسته از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

سلاح ورزی یادآورشد: از ابتدای سال جاری همه سیاست ها و تدابیری که در شورایعالی بورس و کشور دیده شده اینکه شرایط و بستری فراهم شود که در طول امسال بخش تولید از نظر مالی استفاده بهتر از این ظرفیت داشته باشد.

کد خبر: ۲۶٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha