۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
تجهیزات ایرانی «شهربازی» در بازارهای خارجی | کمبود اتحادیه و شهرک صنعتی به چشم می آید
گفتگو با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شهربازی داران

تجهیزات ایرانی «شهربازی» در بازارهای خارجی | کمبود اتحادیه و شهرک صنعتی به چشم می آید

تهران- مسئولان عقیده دارند که تجهیزات و دستگاه های سرگرمی و شهربازی ایرانی به ۱۰ کشور خارجی صادر می شود اما کماکان در داخل تهران هنوز اتحادیه نداریم.

مرجان شرف- بازار؛ صنعت شهربازی با سودهای میلیاردی آنطور که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته، اما چند سالی است که توجهات نسبی به این سمت معطوف شده، به طوری که در مدت زمان بسیار کم توانسته ایم حتی به بازارهای بین المللی راه پیدا کرده و در مواردی در کنار غول های این صنعت قرار بگیریم.

برای اینکه بیشتر با این صنعت و مشکلات و ویژگی هایش آشنا شویم با رضا مردانی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شهربازی داران ایران که با سابقه ۳۲ سال فعالیت به عنوان سازنده، سرمایه گذار و بهره بردار دستگاه ها و صنعت شهربازی و مدیر بیش از ۱۲ مجموعه در سطح کشور، گفتگو کردیم:

* تولیدات دستگاه های شهربازی ایرانی در چه سطحی هستند؟

محاصره و تحریم اقتصادی به جایی ما را رسانده که در خودکفایی به سطح خوبی رسیده ایم و تولیدات ایرانی در شهربازی ها استفاده می شود در حالی که پیش از این تولیدات چینی بدون رقیب در شهربازی های شهر و کشور مورد استفاده قرار می گرفتند، لازم به ذکر است که شاهد سرعت بالای پیشرفت به خصوص پس از پایان کرونا بوده ایم.

* در مورد این صنعت بگویید

صنعت شهربازی منافع زیادی در اقتصاد کشور از نظر سود آوری و ارز آوری از خارج کشور چشم گیر است و از تمام شهرها نیز در این صنعت فعال بوده و تنها تهران نیست اما دولتمردان نگاه ویژه ای به این صنعت تاکنون نداشته اند؛ اما در دولت سیزدهم مسئولین به سمت گسترش این صنعت روی مساعد نشان داده اند، بنابراین امیدواریم که رشد بسیار با سرعت بیشتری رخ دهد.

* چالش های پیش روی شما در این صنف چیست؟

چالش های صنعت شهربازی قراردادهایی که با شهرداری ها منعقد می شود بوده که در مورد قرارداد و سرمایه گذاری امنیت نیست از این رو نوآوری را از طرف فعالان کمتر دیده می شود.

* آیا تجهیزات و دستگاه های شهربازی ساخت داخل به خارج از کشور نیز صادر می شود؟

بله، میزان صادرات بالا است و هشت الی ۱۰ کشور مشتری تجهیزات شهربازی ما هستند به عنوان نمونه در فلوجه عراق یک پارک آبی توسط صنعتگران ایرانی احداث شده که در حال بهره برداری است.

* بزرگترین دغدغه صنف و صنعت شهربازی چیست؟

نداشتن اتحادیه. ما هنوز اتحادیه نداریم و امیدوار هستیم قول دولتمردان و اتاق اصناف عملی شده و زیر نظر اتحادیه فعالیت کنیم و پس آن نیز شهرک صنعتی ساخت دستگاه های شهربازی و سرگرمی احداث شود تا تمام فعالان این صنعت بتوانند به صورت رقابتی محصولات خود را تولید و عرضه کنند.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha