۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
هواپیمایی دلتا لغو پروازها به تل‌آویو را تا ۴ ماه دیگر تمدید کرد

هواپیمایی دلتا لغو پروازها به تل‌آویو را تا ۴ ماه دیگر تمدید کرد

شرکت هواپیمایی آمریکایی دلتا ایرلاینز سومین ناوگان بزرگ هواپیماهای مسافربری جهان، از تمدید تعلیق پروازهایش به سرزمین‌های اشغالی تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت هواپیمایی آمریکایی دلتا ایرلاینز روز جمعه(۳۰ اردیبهشت) از ادامه لغو پروازهای خود بین فرودگاه تل‌آویو و فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (۱۱ اردیبهشت) و سپس توقف فروش این پروازها در بحبوحه ادامه جنگ در غزه خبر داد.

این شرکت در وبگاه خود ادامه تعلیق رزرو پروازها به تل‌آویو را در مسیرهای خود از فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا و فرودگاه بین المللی بوستون لوگان تأیید کرد.

خطوط هوایی دلتا قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی فعال در ایالات متحده و ششمین شرکت هواپیمایی قدیمی در جهان است و همراه با شرکت‌های تابعه خود از جمله دلتا کانکشن روزانه بیش از ۵۴۰۰ پرواز انجام می‌دهد و به ۳۲۵ مقصد در ۵۲ کشور در شش قاره جهان خدمات‌رسانی می‌کند.

در صد و ششمین روز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارتش رژیم اشغالگر به بمباران این منطقه تحت محاصره ادامه داده است. رسانه‌ها اعلام کردند که تمامی ارتباطات تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت برای نهمین روز متوالی به روی نوار غزه قطع شد که طولانی‌ترین دوره قطع خطوط ارتباطی از زمان آغاز این جنگ است.

در همین راستا، شرکت هواپیمایی ایرلندی رایان ایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پروازهای خود به مقصد و از تل‌آویو را قبل از پنجشنبه اول فوریه ۲۰۲۴ (۱۲ بهمن) از سر نمی‌گیرد رایان ایر که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی اروپاست از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر پروازهای خود را به سرزمین های اشغالی حالت تعلیق درآورده است. این شرکت توضیح داد که تصمیمات خود را بر اساس دستورالعمل‌های فعلی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا می‌گیرد.

در همین حال به دنبال بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ ماکس ۱۰ مدیر عامل دلتا، اد باستیان درباره درخواست شرکت متبوع وی برای تحویل ۱۰۰ هواپیما از بوئینگ در مصاحبه‌ای با شبکه اقتصادی CNBC گفت: تا زمانی که ۱۰۰۰ درصد اطمینان نداشته باشیم که هواپیماها کاملاً ایمن است، مطمئناً آنها را نخواهیم گرفت. این همان چیزی است که با این شرکت توافق شده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha