۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
جزئیات اجرای برنامه بهره‌وری در ۳ دستگاه
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام کرد

جزئیات اجرای برنامه بهره‌وری در ۳ دستگاه

رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت که در دولت سیزدهم سه دستگاه وزارت امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی برنامه ارتقای بهره‌وری را دریافت کرده‌ و وارد مرحله اجرایی شده‌اند.

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی درباره اجرای برنامه ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: یکی از اقدامات سازمان ملی بهره‌وری در سال جاری، بازنگری در چرخه مدیریت بهره‌وری سازمان در سال‌های گذشته است.

وی افزود: چرخه مدیریت بهره‌وری در واقع روش‌شناسی علمی و مبتنی بر این است که در یک چرخه بلوغ، دستگاه‌ها بتوانند مسائل بهره‌وری خود را حل کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: امسال این چرخه بازنگری شد، از همه استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای بازنگری نظرخواهی کردیم و در نهایت شهریورماه امسال توسط «میثم لطیفی» معاون رئیس جمهوری چرخه به همه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی ابلاغ شد.

رئیس سازمان بهره‌وری بیان‌داشت: دستگاه‌ها در گام نخست باید نهادسازی کنند و کمیته‌ای به نام کمیته بهره‌وری دستگاه‌ها و استان‌ها تشکیل شود. رئیس این کمیته یکی از معاونان وزیر با انتخاب وزیر است و دبیرکل نیز یکی از مدیرکل‌های منتخب خواهد بود. در استان‌ها نیز استاندار رئیس کمیته و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دبیر است.

وی ادامه‌داد: پس از نهادسازی، گام توانمندسازی را داریم؛ یعنی افرادی که می‌خواهند در کمیته‌ها فعالیت کنند به‌ویژه افرادی که کارشناسی دارند باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

پیشوایی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر- ساعت خدمت توانمندسازی به استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بهره‌وری ارائه شده است.

وی اظهار داشت: گام سوم در چرخه مدیریت بهره‌وری، مساله‌شناسی است و هر دستگاه و استان در مرحله نخست باید مساله‌شناسی و سپس مسائل را ریشه‌یابی و اولویت بندی کند.

پیشوایی اضافه‌کرد: سالیانه از هر استان و دستگاه سه مساله کلیدی مورد قبول سازمان بهره‌وری قرار می‌گیرد تا بر روی آن تمرکز و اقدامات لازم برای حل مسائل انجام شود.

وی گفت: دستگاه‌ها از ابتدای مهرماه شروع به کار کردند و به طور دائم با با تیم‌های کارشناسی در ارتباط هستند تا پس از شناسایی مسائل برای هر کدام از مسائل اقدامات لازم نیز پیش‌بینی و اجرا شود و هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت به سازمان ملی بهره‌وری ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان بهره‌وری گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون برنامه ارتقای بهره‌وری سه دستگاه ملی (وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی) نهایی و ابلاغ شده است و وارد مرحله اجرا شده‌اند. برای مثال وزارت امور خارجه که برنامه ارتقای بهره‌وری خود را دریافت کرده، مکلف به توسعه مبادلات تجاری با کشورهای هدف است و رشد پنج درصد مبادلات تجاری برای امسال پیش‌بینی شده که باید محقق شود.

وی تصریح‌کرد: البته همه دستگاه‌ها در سال‌های گذشته نیز برنامه‌های اقدام داشتند، اما با روش شناسی جدید که سازمان ابلاغ کرده سه دستگاه برنامه نهایی دریافت کردند.

پیشوایی گفت: در بین استان‌های کشور نیز یزد و گیلان برنامه‌های بهره‌وری خود را دریافت کردند و چند استان نیز در هفته‌های اخیر برنامه بهره‌وری خود را دریافت می کنند.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha