۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
فیجیتال، نسخه ایران زمین برای جوانان
توجه ویژه به جوانان در بانک ایران زمین

فیجیتال، نسخه ایران زمین برای جوانان

موسسات مالی اغلب به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد نسل Z (متولد بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶) گیج می‌شوند اما درک نادرست از این گروه گیج‌کننده می‌تواند بسیار برای بانک ها و موسسات مالی پرهزینه باشد.

بازار، گروه بانک و بیمه: موسسات مالی اغلب به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد نسل Z (متولد بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶) گیج می‌شوند و درک نادرست از این گروه گیج‌کننده می‌تواند بسیار برای بانک ها و موسسات مالی پرهزینه باشد.
مشخص است که نسل زی «Z» شهروندانی کاملا دیجیتالی هستند که محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جستجو می کنند، بنابراین دنیای مجازی راهی موثر برای برقراری ارتباط با آنها محسوب می شود. لذا چنانچه بانک و یا موسسه ای اگر در این حوزه عقب بیفتد عملا، جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

از یاد نبریم که نسبت این نسل در بازار کار با پایان تحصیلات خود به تدریج افزایش می یابد و در نتیجه نفوذ آنها با جهش های متناسب در قدرت هزینه ها و سرمایه گذاری افزایش می یابد، به خصوص که کل این بخش جمعیتی هم اکنون به سن کار نزدیک شده اند و لذا برای جلب توجه این بخش و رشد مقدار پول سرمایه گذاری شده، شرکت ها و موسسات مالی باید بدانند که چه چیزی باعث می شود برند آنها طنین انداز شده و با این نسل را به خود جلب خواهد کرد.

نگاهی به عملکرد بانک ایران زمین نشان می دهد که این بانک رویکرد ویژه ای به جوانان چه در طراحی پلتفرم های بر بستر فضای مجازی و چه در استفاده از ابزارهای دنیای مجازی در دستور کار قرارداده و به تازگی نیز برای عملکرد بهتر اقدام به جوان سازی در بخش نیروی انسانی خود کرده است.

بانک ایران زمین در سال های اخیر توانست با طراحی سرویس های مختلف بانکی همچون همراه فراز ، همراه پلاس فراز، اینترنت بانک، وب فراز دسترسی به فرم های الکترونیکی در کنار توجه به ویژه به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها همگی نشان از توجه به جوانان در این بانک دارد و می توان به جرات ادعا کرد که بانک ایران زمین نمونه ای از تجربه فیجیتال در میان بانک ها است


تجربه فیجیتال Phygital دربانک ایران زمین

فیجتال ،اصطلاحی است که از دو کلمه فیزیکی و دیجیتال گرفته شده است اگرچه نسل زی «Z» در دنیای دیجیتال رشد کرده است، اما مزایای زیادی وجود دارد که آنها بانک های سنتی را ترجیح می دهند. از جمله دلایل اعتماد این نسل به بانک های سنتی این است که، آنها بیشتر از دنیای مجازی از داده‌هایشان محافظت می‌کنند. لذا بانک ایران زمین با همین رویکرد ضمن توجه به شعب بانک‌های فیزیکی سنتی برای «آرامش ذهن» نرم افزارهای مختلفی بر بستر اینترنت و اپلیکیشن های موبایل طراحی کرده که برای نسل جوان به راحتی آزادی انتخاب، ارزش افزوده، پایداری و سفارشی سازی را برآورده کرده است.

بانک ایران زمین در سال های اخیر توانست با طراحی سرویس های مختلف بانکی همچون، بانکیتو، بوم، همراه فراز ، همراه پلاس فراز، اینترنت بانک، وب فراز دسترسی به فرم های الکترونیکی در کنار توجه به ویژه به کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها همگی نشان از توجه به جوانان در این بانک دارد و می توان به جرات ادعا کرد که بانک ایران زمین نمونه ای از تجربه فیجیتال در میان بانک ها است.

عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین نیک می داند که آینده اقتصاد کشور در دستان جوانان ایران زمین است و از همین رو گفته است: بانک ایران زمین توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان را یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشور می داند . وی افزوده است: خدمات ما باید طوری طراحی شود که برای مشتریان ارزش افزوده ای متمایز از آنچه در گذشته ارائه می شد، داشته باشند. بانک ایران زمین با این رویکرد توانست در بخش خدمات دیجیتال بانکی سرمایه گذاری کند و با همت همکاران در تمامی بخش های بانک این رویکرد را عملی و اجرایی کند.

جوانگرایی در نیروی انسانی

همین چند روز پیش نیز روابط عمومی این بانک با هدف ورود نیروهای جوان به بخش های مدیریتی و اجرایی، خبر از انتصاباتی در چند حوزه مدیریتی بانک ایران زمین داد که نشان میدهد جوان گرایی و توجه به نیاز های جوانان نه فقط در پلتفرمهای بانک بر بستر فضای مجازی که در بدنه مدیریتی نیز مورد توجه ویژه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی؛ طی احکامی از سوی مدیریت ارشد بانک ایران زمین، محمد مهدی آزادی به عنوان معاون مالی، مجید امیدی نژاد به سمت مدیر امور بازرسی، وحید علیزاده به عنوان مدیر امور شعب، سعید مقدم به سمت رئیس اداره تطبیق با قوانین و مقررات و صابر رهبری به عنوان رئیس اداره حفاظت پرسنلی بانک ایران زمین منصوب شده اند که جوان هستند و نیازهای بازار پولی و مالی جوانان را بهتر درک می کنند.

حمایت از جوانان از مسیر استارتاپها

اما این تمام ماجرا نیست زیرا بانک ایران زمین با راه اندازی مرکز نوآوری مرکز استفاده از تجارب موجود برای هم افزایی و ایران زمین درصدد بوده تا جوانان از تجارب موجود برای توسعه زیست بوم کسب و کارهای نوپا بهره ببرند
شعار بانک ایران‌زمین، نوآوری به گستره ایران زمین بوده و مرکز در تلاش است که جایگاه خود را به‌عنوان حمایت کننده کسب‌وکارهای نوآور و نوپا تثبیت کند.
با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در مرکز نوآوری ایران زمین، در کنار امکان دسترسی به زیر ساخت بانکداری باز بانک ایران زمین شرایط بسیارمناسبی برای حضور کسب و کارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتابدهی و ارزش‌گذاری کسب و کار فراهم آمده است.

این بانک حتی در حوزه تبلیغات نیز با ابتکاری جالب اقدام به تولید محتوای و معرفی پادکست های کاربردی و جالب کرده که این روزها در بین جوانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است

توجه ویژه به زوجین جوان در ۱۴۰۲

همچنین نگاهی به رقم اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی بانک ایران زمین نشان می دهد که امسال توجه به زوج های جوان نیز از یاد نرفته و حمایت از انها تقویت شده است، چنانکه در نیمه اول سال ۱۴۰۱ میزان وام اعطای به زوجین جوان معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در نیمه نخست سال جاری با پرداخت حدود ۴۶۵ میلیارد تومان با رشد قابل توجه ۳۶۵ درصدی به دو هزار و ۳۱۲ فقره وام به افراد متقاضی رسیده است.
علاوه بر این مدل‌های اقتصادی کسب و کار دیجیتال، امروزه بیش از هر زمانی تمرکز خود را معطوف بر تصمیم گیری درســت است، برهمین اساس «بانک ایران زمین» با ایجاد و توسعه مرکز داده کاوی در راستای استراتژی‌های اقتصاد دیجیتال خود، یکی از اقدامات مهم در راستای کسب و کار دیجیتال را برداشته است. این بانک حتی در حوزه تبلیغات نیز با ابتکاری جالب اقدام به تولید محتوای و معرفی پادکست های کاربردی و جالب کرده که این روزها در بین جوانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha