۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
داووس و رقابت چین با غرب
گلوبال تایمز نوشت

داووس و رقابت چین با غرب

مجمع داووس به طور مستقیم به بحران جدی اعتماد اشاره می کند، مسئله ای اساسی که جهان امروز با آن مواجه است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا در مقاله ای نوشت: به عنوان یک مناسبت سالانه مهم برای بررسی نبض اقتصاد جهانی، مجمع امسال داووس نه تنها به بحث اصلی سال گذشته «همکاری در یک جهان تکه تکه» ادامه می دهد، بلکه یک بار دیگر هشداری اولیه در مورد خطرات تقسیم و تقابل در جهان صادر می کند.

ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

مجمع جهانی اقتصاد که به عنوان مجمع داووس نیز شناخته می شود، از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه در داووس سوئیس برگزار می شود. بیش از ۲۸۰۰ نماینده از بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه دور هم جمع شده اند تا آینده جهان را بررسی کنند.

مجمع امسال در پس زمینه پیچیده ترین وضعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک در طی دهه های اخیر برگزار می شود: درگیری، جنگ سرد جدید، آب و هوا و هرج و مرج. جامعه بین المللی انتظارات زیادی از این مجمع با حضور بیش از ۳۰۰ تن از مقامات بلندپایه از جمله بیش از ۶۰ رئیس دولت دارد و امیدوار است که داووس به شتاب دهنده ای برای ارتقای همکاری ها تبدیل شود. مشارکت فعال چین و نشان دادن نگرش باز و مشارکتی بدون شک سیگنال مثبتی را نشان می‌دهد که همه شرکت‌کنندگان امیدوارند آن را ببینند، زیرا در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی جهانی، این بزرگترین نیروی مطمئن و قابل اعتماد است.

چین از اولین شرکت خود در اجلاس سالانه این مجمع در سال ۱۹۷۹، شرکت کننده ای فعال بوده و این مهم بهترین شاهد برای یکپارچگی و توسعه متقابل چین با جهان شده است. امروز، مجمع داووس به مناسبت مهمی برای رهبران چین تبدیل شده است تا مفاهیم توسعه چین را برای جهان خارج روشن کنند و نمایندگان همه احزاب امیدوارند صدای چین را در اینجا بشنوند. از سخنرانی نخست وزیر چین تا بحث در مورد اقتصاد چین و توسعه پایدار در رویدادهای مختلف مجمع داووس، این مجمع به نشان دادن نگرش قاطع چین در قبال تعمیق فضای باز و حمایت از جهانی شدن و به نوشتن داستان چین در مورد توسعه یکپارچه و دستاوردهای متقابل با جهان ادامه خواهد داد.

مجمع داووس به طور مستقیم به بحران جدی اعتماد اشاره می کند، مسئله ای اساسی که جهان امروز با آن مواجه است

به عنوان یک مناسبت سالانه مهم برای بررسی نبض اقتصاد جهانی، مجمع امسال داووس نه تنها به بحث اصلی سال گذشته «همکاری در یک جهان تکه تکه» ادامه می دهد، بلکه یک بار دیگر هشداری اولیه در مورد خطرات تقسیم و تقابل در جهان صادر می کند.

این مجمع به طور مستقیم به بحران جدی اعتماد اشاره می کند، مسئله ای اساسی که جهان امروز با آن مواجه است. این مجمع امیدوار است با بحث در مورد اصول اساسی بازسازی اعتماد، فرصت های جدیدی برای رشد و ایجاد شرایط جدید برای توسعه برای اقتصاد جهانی که در حال تلاش برای بهبود است، ایجاد کند. همانطور که «کلاوس شواب»، رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد خاطرنشان کرد، سطح فعلی بدبینی بی سابقه است و بازسازی اعتماد در آینده بسیار مهم است. این روایت های کل نگر نیازمند همکاری جهانی، ملی و محلی است.

داووس و چین در بازسازی اعتماد و تسریع بهبود اقتصادی، موضع ثابتی در حمایت از حل بحران‌های بزرگ از طریق اتحاد و همکاری، کنار گذاشتن بازی‌های حاصل جمع صفر و بازگشت به همکاری برد-برد و مخالفت با «جداسازی و حیاط کوچک با دیوارهای بلند» دارند.

به طور خاص موضوعات اصلی مورد بحث در سال جاری مانند ایجاد رشد و اشتغال برای دوره جدید، ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی با هوش مصنوعی و اجرای استراتژی‌های بلندمدت آب و هوا مطابق با سیاست مدرن‌سازی چین است. تشویق کشورها برای همکاری با یکدیگر برای پاسخ به چالش‌ها، دستیابی به رفاه مشترک و ساختن یک جامعه جهانی با آینده‌ای مشترک هدفی است که چین برای حمایت و اجرای آن سخت تلاش کرده است. همسویی بین چین و مجمع داووس جریان اصلی جهان و آرمان های مردم را نشان می دهد.

در فضای کنونی که رشد اقتصاد جهانی بسیار ضعیف است، بازسازی اعتماد تنها با تعمیق مداوم همکاری با چین و درک واقعی توسعه یکپارچه جدایی ناپذیر چین و جهان به دست می آید

لازم به تاکید است که در فضای کنونی رشد کند اقتصاد جهانی، بازسازی اعتماد تنها با تعمیق مداوم همکاری با چین و درک واقعی توسعه یکپارچه جدایی ناپذیر چین و جهان به دست می آید. در چارچوب اقتصادی آینده‌محور، چینی چند بعدی، متنوع و پویا و همچنین چینی که در تعمیق فضای باز و حمایت از جهانی‌سازی ثابت قدم است، مطمئناً یک فرصت و شریک توسعه برای همه کشورهای جهان است.

سازمان دهندگان مجمع داووس این سوال را در مورد چشم انداز این نشست سالانه در وب سایت رسمی خود مطرح کردند: آیا سال جدید توام با یک دوره بحران دائمی خواهد بود یا زمانی برای حل و فصل و بهبود؟ با توجه به این موضوع، سیگنال مثبت ارسال شده از سوی چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و جایی که فرصت‌های شکوفایی آینده اقتصاد جهانی نهفته است، دقیقاً همان چیزی است که داووس و همچنین جهان می‌خواهد بشنود.

کد خبر: ۲۶۸٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha