۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
اصفهان ۵ درصد دام سبک کشور را در اختیار دارد| کاهش یک درصدی در کشور
طی آذرماه امسال صورت گرفت؛

اصفهان ۵ درصد دام سبک کشور را در اختیار دارد| کاهش یک درصدی در کشور

اصفهان - بر اساس آمار، تعداد دام سبک موجود در دامداری ‌های کشور در آذر ماه امسال۶۲ میلیون رأس برآورد شده است و در این میان استان اصفهان حدود پنج درصد جمعیت دام سبک کشور رادر اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار، تعداد دام سبک موجود در دامداری ‌های کشور در آذر ماه امسال، ۶۲ میلیون رأس برآورد شده است که نسبت به آذر ماه سال قبل حدود یک درصد کاهش یافته است؛ تعداد دام سبک کشور در این ماه شامل ۴۶.۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ۱۵.۶ میلیون رأس «بز و بزغاله» بوده است.

تعداد دام سبک پروار شده در پاییز سال‌جاری ۵.۲ میلیون رأس بود که نسبت به پاییز گذشته درصد کاهش یافته است. تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» پروار شده در این فصل به ترتیب ۳.۶ و ۱.۶ میلیون رأس گزارش شده است.

تعداد «بره» و «بزغاله» متولد شده در فصل پاییز به ترتیب ۶.۶ و ۲.۱ میلیون رأس بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۲۰ و ۹ درصد افزایش داشته است.

و اما بر اساس آخرین آمار، جمعیت گوسفند و بز استان اصفهان برابر با ۳.۱ میلیون راس است بنابراین می توان گفت حدود پنج درصد از کل دام سبک کشور در این استان وجود دارد و با وجود خشکسالی های اخیر استان اصفهان هنوز یکی از برترین استانهای کشور در زمینه تولیدات دامی است که کمبود کشور به ویژه پایتخت را دراین راستا برطرف می کند.

ظرفیت خوب استان اصفهان در زمینه دام و طیور نیازمند نگاه مسئولان ملی در راستای رفع برخی مشکلات ناشی از خشکسالی ها و تامین نهاده های دامی است تا با افزایش ظرفیت، تولید حمایت از دامداران و این صنعت مهم به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان نیز انجام شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی مناسب برای استفاده از این استعداد مهم و تاثیرگذار استان است.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha