۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
اعضای کمیسیون کشاورزی نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم اعتراض دارند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعضای کمیسیون کشاورزی نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم اعتراض دارند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی به شدت نسبت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری معترض هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد اما وزیر جهاد کشاورزی آن را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بر اساس قانون تشکیل شده پس باید دولت و وزیر جهاد کشاورزی به تصمیمات اتخاذ شده در آن تمکین کنند و دلیلی برای کاهش قیمت خرید تضمینی گندم وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به شدت نسبت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری معترض است و باید مجددا این موضوع تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید نرخ خرید تضمینی گندم را بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی پیش از آغاز فصل کشت اعلام می‌کرد اما علی‌رغم تاخیر چند ماهه متاسفانه برخلاف تصمیم شورای قیمت گذاری عمل شده و قیمت این کالای استراتژیک را کاهش داده‌اند.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha