۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
تحقق ۱۴۵ درصدی افزایش تولید در چاه‌های نفتی شرکت نفت و گاز کارون
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اعلام کرد

تحقق ۱۴۵ درصدی افزایش تولید در چاه‌های نفتی شرکت نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: تعهدات افزایش تولید ۱۴۵ درصدی نفت در سه بخش چاه‌های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی تحقق یافته که عمده این فعالیت‌ها در بخش اقدام‌های ترمیمی انجام‌ شده است.

به گزارش بازار، حسن شهرویی (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در حاشیه سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز در نشست با اصحاب رسانه‌ اظهار کرد: شرکت نفت و گاز کارون نخستین شرکت و بزرگ‌ترین بهره‌بردار حوزه شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با مرکزیت اهواز است که سهم عمده‌ای از تولید نفت کشور را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد نفت کشور از سوی شرکت نفت و گاز کارون تولید می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ تعیین‌شده از سوی شرکت ملی نفت و ایجاد زیرساخت لازم به‌ویژه در بحث تعمیرات تجهیزات و خطوط لوله توانستیم به افزایش تولید ۱۴۵ درصدی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه برای رسیدن به زیرساخت‌های مدنظر پروژه‌ها، اقدام‌هایی پرشمار انجام و حدود ۳۵۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت ارزیابی شد، گفت: راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه حفاطت کاتدی، ۲۵ مورد اصلاحیه فرآورشی متناسب تولید و ضخامت‌سنجی ۱.۵ میلیون دسی‌متر مربع خطوط جریانی از جمله اقدام‌های انجام‌شده است.

شهرویی تصریح کرد: حمایت از ساخت قطعات یکی از بخش‌هایی است که به پایداری سیستم کمک می‌کند، از این رو ۲۲۰ قطعه شامل ۳ هزار قطعه با ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شد، افزون بر آن تعمیر بیش از ۱۷۰ قلم و هزار و ۵۰۰ قطعه با ارزش ۲۰ میلیارد تومان در سال را نیز انجام دادیم و در پی آن دستگاه‌ها و تجهیزات خود را آماده کار کردیم.

وی بیان کرد: در زمینه چاه‌های تعمیری، ترمیمی و توسعه‌ای اقدام‌های بسیار خوبی انجام داده‌ایم که در طول این مدت بی‌سابقه بوده، به‌گونه‌ای که ۱۶۳ هزار بشکه افزایش تولید در پی تعمیر چاه‌ها رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست نیز اقدام‌های خوبی انجام شد، افزود: بیش از ۸۰ هزار بشکه پساب در چاه تزریق می‌شود که بیش از ۹۵ درصد این پساب‌ها تولید شرکت نفت و گاز کارون است.

شهرویی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد گازهای همراه نفت جمع‌آوری می‌شود و برای ۵ درصد باقیمانده نیز پروژه‌های مرتبط در حال اجراست، تصریح کرد: هم‌اکنون پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل با همکاری پتروشیمی مارون در حال اجراست که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کاری داشته و امیدواریم تا سال آینده تمامی گازهای همراه را جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه صنعتی واش‌واتر، پنج نهال‌خانه به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع احداث شد و در کاشت نهال و ایجاد فضای سبز نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است، افزود: سال ۱۴۰۱ در راستای کمک به توسعه فضای سبز بیش از ۲۰ هزار نهال در محیط پیرامون توزیع و ‌کاشته شده و سال آینده نیز این اقدام گسترش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: در زمینه احیای خاک‌های آلوده و ایجاد مزرعه زیستی، دو پیمان با شرکت دانش‌بنیان امضا شده است که در زمینه صیانت از محیط زیست و رفع آلودگی خاک اقدام مناسبی به‌شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha