۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
تهرانی‌ها ۲ برابر الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

تهرانی‌ها ۲ برابر الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: ۶ درصد آب در بخش شرب مصرف می‌شود که در این میزان ۲۲ درصد پرتی آب داریم.

به گزارش بازار، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی، ۶درصد در شرب و ۲ درصد صنعت. مصرف می شود و از ۹۲ درصد بخش کشاورزی ۶۰ درصد پرتی آب وجود دارد و در بخش شرب ۲۲ درصد پرت آب وجود دارد که ۱۱ درصد آن واقعی و شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از هدر رفت آب در بخش انشعابات غیر مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۴۰ هزار انشعاب غیر مجاز را شناسایی کردیم که از ۲۰ هزار نفر را شناسایی کرده و با پرداخت جرائم انشعابات آنها وصل شد اما با ۲۰ هزار نفر دیگر برخورد قانونی کرده و انشعابات آنها کامل قطع شد.

وی افزود: میزان بارندگی در ۵۰ سال گذشته کاهش زیادی یافته و تغیر اقلیم باعث شده که ۳سال خشکسالی را پشت سر بگذاریم و وارد ۴مین سال خشکسالی شده ایم.

اردکانی بیان کرد: الگوی مصرف ۱۲ هزار لیتر است و طبق بررسی های صورت گرفته میانگین مصرف در تهران ۲۵۰ لیتر در روز است که دو برابر الگو است و ۶۳ درصد مشترکین تا دوبرابر میانگین آب مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب توضیح داد:یکی از دستگاه های که متولی مصرف بهینه آب است وزارت راه و شهرسازی است که با توجه به ایجاد شهرهای جدید باید شبکه آب و فاضلاب آنها جدا شود که این اقدام باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

در ادامه رضا بیانی سرپرست اداره کل آبخیزداری استان تهران گفت: الگوی مصرف ما در بخش کشاورزی بسیار زیاد است اما سعی کرده ایم با کمک و استفاده از آب های سطحی بخشی از هدر رفت آب را جبران کنیم

وی افزود : در سطح استان تهران از سال ۷۵ اقدام به اجرای طرح آبخیزداری کرده ایم و در حال حاضر ۵هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری احداث کردیم که این میزان سبب ایجاد ۲۰۰ میلیون متر مکعب استحصال آب شده است.

بیانی گفت: سالانه هزار متر مکعب در هر هکتار به وسیله پروژه آبخیزداری ذخیره آب های سطحی داریم و با استفاده از همین روش اجرای پروژه پوشش گیاهی را در دستور کار قرار داده ایم که یکی از این پروژه ها کاشت یک میلیارد درخت است که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید فراوان داشته است.

مدیرکل آبخیزداری استان تهران یادآور شد: با مدیریت صحیح و اجرای طرح آبخیزداری کمک شایان توجهی به مدیریت منابع آب خواهیم کرد.

وی افزود: پروژه های زیادی با مدیریت منابع آب انجام شده و با استفاده از روشهای نوین آبیاری و تکنولوژی های جدید طی سال های گذشته توانسته ایم طرح های کشاورزی زیادی را اجرایی کنیم.

او گفت: در سطح بسیاری از استان های مختلف با وجود کمبود آب اما محصولات آب بر تولید می کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب تهران در خصوص قطعی آب امروز فرودگاه مهرآباد گفت: فرودگاه مهرآباد جزو نقاط حساس است و مراکز حساس باید مخزن ذخیره آب داشته باشند و قطعی آب امروز به دلیل افت فشار منطقه ۵ بوده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha