۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
دولت مکلف به خریداری کل گندم مورد نیاز کشور شد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

دولت مکلف به خریداری کل گندم مورد نیاز کشور شد

به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت باید کل گندم کشور را خریداری و یارانه گندمی که باید در قالب نان به مردم بدهد را پرداخت و گندمی که قرار است به صنف و صنعت بدهد را با قیمت تمام شده، به فروش برساند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی، با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه خرید تضمینی گندم، گفت: موضوع خرید تضمینی گندم یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس بود. در راستای این رویکرد دولت تمام گندم را خریداری می‌کرد و آن را براساس قیمتی که خود تعیین می کرد به صنف و صنعت می فروخت.

نماینده مردم «کرج، اشتهارد و پردیس» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در این بخش دولت پیشنهادی را در لایحه بودجه مطرح کرده بود که تنها گندم مورد نیاز نان و نانوایی ها را خریداری کند و مابقی صنوف خودشان گندم مورد نیاز فعالیتشان را خریداری کنند که این موضوع می توانست ناهماهنگی را در این بخش ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو کمیسیون تلفیق مصوب کرد که دولت باید کل گندم کشور را خریداری و یارانه گندمی که باید در قالب نان به مردم بدهد را پرداخت و گندمی که قرار است به صنف و صنعت بدهد را با قیمت تمام شده، به فروش برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:این مصوبه باعث می شود تا دولت تا شش ماهه اول سال - انتهای شهریور - کل گندم را خریداری کرده و مبالغ آن را پرداخت کند. همچنین با در نظر گرفتن این رویکرد، صنف و صنعت آرد مورد نیاز فعالیشتان را از دولت خریداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در قالب این رویکرد مدیریت لازم از سوی دولت اعمال می شود، بیان کرد: از این رو قرار نیست یارانه ای به صنف و صنعت داده شود و صنف و صنعت به قیمت آزاد، آرد مورد نیاز خود را خریداری خواهند کرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha