۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
«مدارس فردا» با فناوریهای مدرن؛ تکنولوژی آموزشی با ذخیره انرژی در سازه های سبز
طی گفتگو با مدیرعامل بنیاد برکت مطرح شد

«مدارس فردا» با فناوریهای مدرن؛ تکنولوژی آموزشی با ذخیره انرژی در سازه های سبز

ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بازار گفت: ۱۰ طرح نوآورانه از بین ۱۷۳ طرح حوزه محتوایی و ساخت مدارس به دبیرخانه مدارس آینده، برگزیده شده که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بازار؛ گروه ایران: مدرسه آینده، عنوانی جدید و به دنبال تغییر و تحول در رویکردها و روش‌های یادگیری است تا به دانش‌ آموزان این امکان را بدهد که به مهارت‌ های لازم برای زندگی در دنیای مدرن مجهز شوند. مدارسی که با توجه به نیازهای جدید جامعه و تغییرات سریع در فناوری، نیازمند بهره‌ گیری از تجهیزات و فناوری‌های آموزشی هوشمند است. مراکز آموزشی که نیاز به آن ها بیش از پیش در این برهه زمانی احساس می شود.

به دنبال این احساس نیاز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیر نظام «تامین فضا، تجهیزات و فناوری»، برنامه‌ ریزی هایی در خصوص برگزاری رویداد ملی مدارس آینده کرده است؛ رویدادی که می ‌تواند فرصتی برای عقب نماندن نظام تعلیم و تربیت از سرعت تغییرات باشد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با احداث ۲ هزار و ۲۲۰ مدرسه به کمک خیران مدرسه ساز و پیشتازی در این زمینه، ظرفیت های بسیاری در حوزه مدارس آینده دارد که محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت های این بنیاد و برگزاری دومین رویداد مدارس آینده در گفت و گو با بازار توضیح می دهد که در ادامه خواهید خواند.

* به عنوان مدیرعامل بنیاد برکت بفرمایید این بنیاد درباره مدارس آینده چه هدف و رویکردی را دنبال می کند؟

رویداد مدارس آینده با هدف و نگاه بر ایجاد تحول در حوزه آموزش و پرورش چه در حوزه کالبدی و چه در حوزه محتوایی طراحی و اجرایی شده است؛ رویدادی که در سال گذشته اولین دوره آن با فراخوانی برای دعوت از همه فعالان و نخبگان کشور برگزار شد.

تحول در حوزه آموزش و پرورش یکی از نیازهای اساسی و راهبردی کشور است که رشد و توسعه آن باید متناسب با رشد و توسعه جهانی شکل بگیرد

همچنین تحول در حوزه آموزش و پرورش یکی از نیازهای اساسی و راهبردی کشور است که رشد و توسعه آن باید متناسب با رشد و توسعه جهانی شکل بگیرد و فاصله گرفتن از روش های سنتی موضوعی است که در این رویداد دنبال می کنیم.

* چقدر رویداد مدرسه آینده مورد توجه و استقبال قرار گرفت؟

سال گذشته ۱۱۱ طرح به دبیرخانه همایش ارسال و بخشی از آن ها برگزیده و مورد حمایت قرار گرفت. امسال نیز با استقبال قابل توجهی روبه رو شدیم و ۱۷۳ طرح به دبیرخانه ارسال و ۱۰ طرح از بین آن ها برگزیده شد که انشالله آن طرح ها مورد حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار خواهد گرفت.

این طرح ها نیز بعد از شتابدهی آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس چه در حوزه ساخت مدارس و چه در بخش محتوایی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

* درباره ویژگی متمایز طرح های منتخب که در رویداد مدارس آینده مورد توجه قرار گرفتند برایمان بگوید.

طرح ها دسته بندی شده اند و بخشی از آن ها همانطور که اشاره کردم محتوایی است؛ به طور مثال استفاده از نرم افزارهای خوبی را شامل می شود که می تواند تمام آزمایش هایی که در کتاب های درسی است را به صورت تصویری و چندرسانه ای را به دانش آموزان ارائه کند.

در حوزه ساختمان سازی مدارس نیز سازه های سبز مورد توجه قرار گرفته اند که بهره وری و ذخیره انرژی در حوزه گرمایش و سرمایش مدارس را بهبود بخشد

از طرفی در حوزه ساختمان سازی مدارس نیز سازه های سبز مورد توجه قرار گرفته اند که بهره وری و ذخیره انرژی در حوزه گرمایش و سرمایش مدارس را بهبود بخشد که در کنترل انرژی بسیار حائز اهمیت است. همچنین این موضوع در استفاده از تکنولوژی هایی که برای بحث های آموزشی استفاده می شوند نیز اهمیت دارد.

* در مدارس آینده چقدر ارتقای کیفی آموزشی را پیش بینی می کنید؟

مقدار تاثیر ارتقای کیفی آموزشی نیز بخشی است که در آینده نتایج آن را خواهیم دید.

کد خبر: ۲۶۸٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha