۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
طبق پیش بینی‌ها جداول بودجه ۱۵ بهمن به مجلس ارائه خواهد شد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳:

طبق پیش بینی‌ها جداول بودجه ۱۵ بهمن به مجلس ارائه خواهد شد

مفتح، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره نحوه ادامه رسیدگی به لایحه بودجه با اتمام بررسی مرحله اول بودجه در کمیسیون تلفیق، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد مهدی مفتح، با اشاره به اتمام بررسی مرحله اول بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق و نحوه ادامه بررسی آن در مجلس، براساس تغیرات آئین‌نامه‌ای گفت: در قسمت اول بودجه که بررسی آن در کمیسیون تلفیق به اتمام رسید، تبصره ها و احکام مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این احکام، احکامی بود که در قانون دائمی وجود نداشت، بیان کرد: پس از اتمام بررسی احکام بودجه در قسمت اول، گزارش کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد و پس از آن مجلس بررسی بودجه را آغاز و پس از تصویب احکام، گزارش خود را به شورای نگهبان ارائه خواهد کرد.

مفتح با اشاره به بررسی های شورای نگهبان و رفت و برگشت های صورت گرفته و نهایتا تصویب بودجه، بیان کرد: پس از آن بودجه به دولت ارائه می شود و دولت بر مبنای احکام مصوب، جداول و اعداد و ارقام بودجه را تنظیم و در ادامه جداول را به مجلس ارائه می دهد.

سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها جداول بودجه ۱۵ بهمن به مجلس ارائه خواهد شد، ادامه داد: البته ما مباحث مربوط به انتخابات را هم پیش رو داریم و ممکن است تفاوت و تغییراتی نیز داشته باشیم. با این حال پس از انکه جداول به مجلس ارائه شد، کمیسیون‌ها و به ویژه کمیسیون تلفیق موارد ارائه شده را مورد بررسی قرار می دهند و نهایتا عمده جداول در صحن بررسی و به تصویب خواهد رسید.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که جداول به هیچ وجه در سالهای گذشته در صحن مجلس مورد بررسی قرار نمی گرفت. از این رو و پیرو تغییرات آئین نامه‌ای جداول در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به الزامات ارائه مرحله اول بودجه به مجلس بیان کرد: به نظر بنده ما می‌توانسیتم احکام ارائه شده در قالب لایحه بودجه را کوتاه تر از این هم ببینیم. بنابراین بنده معتقدم دولت تبصره‌های زیادی را در لایحه بودجه، به مجلس ارائه کرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha