۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
کاهش هزینه تولید نفت و گاز با نوسازی ناوگان حفاری
مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران خبر داد

کاهش هزینه تولید نفت و گاز با نوسازی ناوگان حفاری

فریدون کرد زنگنه، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت، گفت: با نوسازی ناوگان حفاری، کاهش هزینه تولید نفت و گاز در کشور محقق خواهد شد.

به گزارش بازار، فریدون کرد زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در نشست معرفی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در تأمین خدمات دکل‌های حفاری در قالب قراردادهای خرید تضمینی خدمت با اشاره به اینکه این همایش فرصت مغتنمی است، افزود: استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در تولید نفت و گاز کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاری در حوزه حفاری حیاتی است.

وی ادامه داد: کمبود دستگاه‌های حفاری و فرسودگی دستگاه‌های موجود سبب افزایش هزینه‌های حفاری شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌های شرکت ملی نفت برای افزایش تولید نفت و گاز، کمبود و فرسودگی دستگاه‌های حفاری چالش‌برانگیز خواهد بود، تأکید کرد: به‌منظور تأمین دکل حفاری خشکی و دریا، مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با بررسی این موضوع، پیشنهاد خرید تضمینی خدمات دکل را ارائه کرد.

کردزنگنه گفت: طرح جایگزینی شناورهای خارجی با شناورهای داخلی نشان داد ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاران را برای حضور در این طرح‌ها ترغیب می‌کند.

وی افزود: از همین رو امیدواریم بخش خصوصی برای افزودن دستگاه‌های نو حفاری با هدف کاهش هزینه‌ها اقدام کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: بهره‌مندی از این الگوها کاهش هزینه‌ها، حذف تصدی‌گری نهادهای دولتی و حذف کاغذبازی اداری را به‌دنبال دارد و اشتغال را بیشتر می‌کند.

کردزنگنه با تأکید بر اینکه آماده‌ایم با حداکثر همراهی ایده‌ها را مدیریت کنیم، گفت: توسعه دکل‌های حفاری صنعت نفت را به کسب دستاوردهای تازه هدایت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha