۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
صنایع استان سمنان «صرفه جویی و ارتقای ایمنی» را اولویت برنامه های خود قرار دهند
استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار تاکید کرد؛

صنایع استان سمنان «صرفه جویی و ارتقای ایمنی» را اولویت برنامه های خود قرار دهند

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: دولت از کارخانه ها و واحد های صنعتی استان صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز و همچنین ارتقای ایمنی را مطالبه می کند.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن اشاره به بروز حوادث کارگری در استان سمنان بیان کرد: چهار نفر از کارگران و نیروهای ارزشمند عرصه تولید در استان سمنان در هفته جاری بر اثر سانحه جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه درگذشت معدنچیان در معدن طزره و بروز این حوادث کار نشان می دهد که باید صنایع به ارتقای ایمنی بسیار اهمیت دهند، ابراز کرد: شرکت ها و کارخانجات استان تلاش مضاعفی داشته باشند تا در حوزه مصرف گاز صرفه جویی لازم صورت گیرد.

استاندار سمنان گفت: به عبارت ساده تر دولت از کارخانه ها و واحد های صنعتی استان صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز و همچنین ارتقای ایمنی را مطالبه می کند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه رشد صنعتی استان سمنان بیان کرد: احیای واحد های راکد و حفظ وضعیت موجود دو اولویت دولت سیزدهم از ابتدا در استان سمنان بود که خوشبختانه باید اعلام کنیم در دولت سیزدهم حتی یک کارخانه در استان تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۴ کارخانه ۱۰۰ درصد راکد در دولت سیزدهم در سراسر استان سمنان به چرخه تولید بازگشته است، افزود: برخی از این کارخانه ها مشکل سرمایه گذار یا سرمایه در گردش و نقدینگی و حتی بدهی بانکی و ... داشتند که تلاش کردیم با سرمایه گذار جدید و تسهیلات و ... مشکلات آنها را حل کنیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه بخش دیگری از کارخانه های راکد مشکلات مدیریتی و تامین اجتماعی، مواد اولیه و ... داشتند که آن نیز تا حد زیادی حل شده است، گفت: افزایش تولید و رشد بهره وری در استان سمنان رقم خورده است.

هاشمی همچنین با اشاره به توانمندی های استان سمنان در زمینه تولید، تاکید کرد: هم اکنون استان سمنان مرغ مورد نیاز سه استان کشور و شکر مورد نیاز پنج استان را تامین می کند که نشان از توان و ظرفیت های خوب تولیدی دارد.

کد خبر: ۲۶۷٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha