۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
تحویل روزانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری| همه طرح‌های پالایش گاز کشور تکمیل شده‌اند
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز:

تحویل روزانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری| همه طرح‌های پالایش گاز کشور تکمیل شده‌اند

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به تحویل پالایشگاه سیزدهم به مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همه ۲۰ پالایشگاه گازی کشور با حداکثر توان عملیاتی هستند.

به گزارش بازار، احمد زمانی با اشاره به آمادگی کامل پالایشگاه‌های گاز کشور در روزهای سرد سال اظهار کرد: اکنون روزانه بیش از ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری تحویل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پالایشگاه‌ سیزدهم در زمستان امسال به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل داده شد، می‌توان گفت همه طرح‌های پالایشی گاز تکمیل شده‌اند و به این ترتیب ۲۰ پالایشگاه گاز کشور بدون هیچ مشکلی عملیاتی هستند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تولید حداکثری پالایشگاه‌ها و خدمت‌رسانی موفق در دوره سرد سال مرهون روحیه جهادی کارکنان صنعت گاز و اجرای با کیفیت عملیات تعمیرات اساسی است، گفت: این تعمیرات در دوره گرم سال و به تناوب انجام می‌شود تا افزون بر حفظ پایدار جریان گاز در تابستان، آمادگی حداکثری برای دوره زمستان نیز ایجاد شود.

زمانی ادامه داد: شرایط حاکم بر روند فرآورش و تحویل گاز در کشور نشان می‌دهد کنترل کیفی و استاندارد بالایی در فرآیند اجرای عملیات آماده سازی پالایشگاه‌ها انجام شده است.

وی تأکید کرد: همچنین افزون بر اقدام‌های تعمیراتی، به لحاظ تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز پالایشگاه‌ها نیز در وضع مطلوبی هستیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فهرست قطعات مورد نیاز شرکت‌های پالایشی به‌طور کامل تأمین شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان پالایشگاه‌های گازی کشور که در مجموعه‌های پالایشی و در شرایط سخت جغرافیایی در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه گاز سرمایه ملی و پیشران توسعه کشور است، از همه مشترکان شرکت ملی گاز ایران در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی درخواست می‌شود نسبت به مدیریت بهینه مصرف گاز توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۲۶۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha