۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
اختصاص ۴۵۰ میلیون لیتر گازوئیل صادراتی به مرزنشینان
هیات وزیران تصویب کرد؛

اختصاص ۴۵۰ میلیون لیتر گازوئیل صادراتی به مرزنشینان

هیات دولت سهمیه ۴۵۰ میلیون لیتر گازوئیل صادراتی به مرزنشینان را تصویب کرد که بر اساس آن به هر خانوار مرزنشین سالانه ۱۵۰۰ لیتر سوخت تعلق می‌گیرد که پول آن پس از صادرات توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، در نشست عصر دیروز (یکشنبه، هشتم تیرماه) هیئت وزیران که به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان تعیین و مصوب شد.

به موجب این تصمیم، از ابتدای سال ۱۳۹۹، سهمیه کل سوخت گازوئیل تخصیصی به ساکنان روستاهای مرزی مشمول این تصویب‌نامه، در سال، برابر ۴۵۰ (ماهانه برابر با ۵.۳۷) میلیون لیتر گازوئیل خواهد بود.

همچنین سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب‌نامه، در سال حداکثر ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل (مجموعا در سقف مذکور) تعیین می‌شود.

براساس این مصوبه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نمایندگی از تمامی خانوارهای مشمول، اقدام به صادرات سهمیه گازوئیل آنها از مرزهای زمینی کرده و ۲۰ درصد از ارزش ریالی صادرات را در سقف مقرر به‌صورت ماهانه به حساب تعیین‌شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور به‌عنوان «سهمیه مرزنشینان» واریز می‌کند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است نسبت به واریز ۸۰ درصد منابع یادشده به حساب خانوارهای زیر پوشش و نیز واریز ۲۰ درصد این منابع به حساب تعیین شده وزارت کشور نزد خزانه‌داری کل کشور اقدام و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ارائه کند.

کد خبر: ۲۶٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha