ادعای دستور جدید برای شیوه فروش نان| اتحادیه نانوایان: سهمیه آرد کم شد

ادعای دستور جدید برای شیوه فروش نان| اتحادیه نانوایان: سهمیه آرد کم شد

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی گفت: نانی‌نو، سامانه فروش هوشمند نان، سهمیه آرد برخی نانوایان را به‌شدت کاهش داد که این امر منجر به اعتراض برخی نانوایان شده است که پاسخگوی نیاز روزانه آنها نیست.

به گزارش بازار، محمدجواد کرمی نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار داشت: سهمیه نانوایان در ماه جاری در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته که این امر اعتراض برخی نانوایان به اتحادیه را همراه داشته است.

وی افزود: شرکت نانی‌نو (شرکت ارائه‌دهنده دستگاه‌های هوشمند نانوایی) اعلام می‌کند "محدودیتی برای فروش نان به مردم نداریم"، اما این شرکت برای نانوایان محدودیت فروش نان گذاشته است، به‌طوری که اگر یک نانوایی برای فروش هر کیسه آرد تعداد کارت بانکی کمتری در دستگاه‌ نانی‌نو کشیده باشد سهمیه آرد نانوایان را کاهش می‌دهد.

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: به‌طور مثال برای هر کیسه آرد ۴۰کیلوگرمی که ۱۱۰ عدد نان سنگک پخته می‌شود باید ۳۶ نفر خرید داشته باشند.

وی تصریح کرد: به مردم اعلام می‌شود که محدودیتی برای خرید نان ندارند اما برای اختصاص آرد به نانوایان اعلام می‌شود بر اساس فروش با این شرایط می‌توانند سهمیه آرد خود را دریافت کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی از نانوایان به این موضوع معترض بودند اما از آنجا که متولی این امر مشخص نیست ما حتی نمی‌دانیم که چه‌دستگاهی باید در این خصوص پاسخگو باشد؛ وزارت کشور در این ارتباط می‌گوید که "شرکت نانی‌نو و وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشند"، با مراجعه به وزارت اقتصاد به ما اعلام می‌شود که "وزارت جهاد کشاورزی مسئول است"، و در نهایت به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: مشخص نبودن متولی این موضوع باعث شده است امروز شاهد باشیم که نانوایان سردرگم باشند و ما نیز در اتحادیه پاسخی برای ارائه به آنها نداشته باشیم زیرا ما حتی به سامانه نانی‌نو دستری نداریم.

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: آرد اختصاصی به نانوایان نیاز آنها تا ظهر را بیشتر تأمین نمی‌کند و این موضوع در نهایت منجر به آن خواهد شد که نانوایان حتی نتوانند دستمزد کارگران خود را تأمین کنند زیرا آرد کافی را در اختیار ندارند.

وی با ابراز اینکه نانی‌نو خطاهای زیادی دارد، گفت: برخی افراد که طرز استفاده از این دستگاه را به‌خوبی یاد گرفته‌اند نه‌تنها با کمبود آرد مواجه نیستند بلکه آرد مازاد در اختیار آنها قرار می‌گیرد اما نانوایانی که سلامت کار می‌کنند آرد کافی در اختیار ندارند.

کرمی اضافه کرد: به نانوایان اعلام شده است که نانوایان به‌صورت حضوری به میز خدمت فرمانداری‌ها مراجعه کنند که این نشان‌دهنده خطاهای زیاد و غیرهوشمند بودن این دستگاه‌ها است.

کد خبر: ۲۶۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha