۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
قیمت جهانی مس در سال ۲۰۲۴ صعودی خواهد بود+ پیش بینی قیمت
موسسه تحقیقاتی BMI:

قیمت جهانی مس در سال ۲۰۲۴ صعودی خواهد بود+ پیش بینی قیمت

موسسه مشهور تحقیقات بازار BMI در تازه ترین گزارش خود از بازار جهانی مس، روند قیمت این فلز استراتژیک برای سال ۲۰۲۴ را صعودی دانست.

به گزارش خبرنگار بازار؛ موسسه مشهور تحقیقات بازار BMI در تازه ترین گزارش خود از بازار جهانی مس، روند قیمت این فلز استراتژیک برای سال ۲۰۲۴ را صعودی دانست.

موسسه BMI پیش بینی کرده است که قیمت هر تن مس در سال ۲۰۲۴ به بالای ۸۸۰۰ دلار افزایش یابد و دلیل اصلی این میزان افزایش قیمت را در صنایع مربوط به انرژی های سبز دانست.

همچنین ریزش شاخص دلار به دلیل عقب نشینی فدرال رزرو آمریکا از سیاست افزایش نرخ بهره بانکی و آماده شدن برای آغاز فرآیند کاهش این نرخ از جمله دیگر دلایل مهم کاهش قیمت جهانی مس اعلام شده است.

با اینحال، BMI اعلام کرده که افزایش قیمت مس طی سال جاری میلادی روندی تدریجی بوده و نباید منتظر جهش قیمت در سطح جهانی شد. این موسسه تحقیقاتی در عین حال تاکید کرده که میزان ریسک سرمایه گذاری در بازار مس طی سال ۲۰۲۴ تا حد زیاد به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

لازم به ذکر است، متوسط قیمت هر تن مس در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۵۲۳ دلار بوده و این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۷۸۸ دلار اعلام شده بود. علیرغم این موضوع، بازار مس از جمله بازارهای نسبتا مناسب طی نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به حساب آمده و ریسک پذیری آن در قیاس با اکثر فلزات اساسی پایین تر ارزیابی شده بود.

کد خبر: ۲۶۷٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha