۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
سرمایه گذاری ذوب آهن برای تحقق ۸۵ درصد داخلی سازی
مدیر نگهداری و تعمیرات ذوب آهن در گفتگو با بازار:

سرمایه گذاری ذوب آهن برای تحقق ۸۵ درصد داخلی سازی

فرهادی گفت: در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان کارگاه های قوی برای ساخت قطعات دارد که توانسته ۸۵ درصد قطعات مکانیکی در داخل شرکت ساخته و در خط تولید بکار بگیرد.

بازار؛ گروه بورس: مدیر نگهداری و تعمیرات تجهیزات مکانیکی شرکت ذوب آهن اصفهان با درباره ضرورت انجام بومی سازی در حاشیه نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برای استمرار تولید موانعی وجود دارد که برای عبور از آنها باید بومی سازی را دنبال کرد، در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان کارگاه های قوی برای ساخت قطعات دارد توانسته ۸۵ درصد قطعات مکانیکی در داخل شرکت ذوب آهن ساخته شده و در خط تولید بکار گرفته شده اند.

رمضانعلی فرهادی با بیان اینکه برخی از این قطعات بر اساس الگو و نقشه تولید ساخته شده اند، افزود: اما بخشی دیگر از این قطعات بر مبنای نوآوری طراحی و ساخته شده اند. در واقع ابتدا کروکی بندی و طرحی می شود و بعد در فرایند ریخته گری و قالبسازی و … محصولات ساخته می شوند.

او با تاکید بر اینکه تمام قطعات مورد نیاز صنعت فولاد توسط شرکت ذوب آهن امکان ساخت دارند، افزود: در حال حاضر یازده هزار نوع تنوع قطع مکانی وجود دارد و ذوب آهن سالانه ۴۲۰ قطعه مکانیکی می سازند و مانع خروج میلیاردها تومان می شود.

او با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان از نیروی انسانی متخصص برخوردار است، اطهار کرد: در دو ماه گذشته یکی از کارکنان تراشکاری شرکت ذوب آهن اصفهان توانسته در مسابقات های تک روسیه نایب قهرمان جهان در تراشکاری با ماشین سی ام سی شد.

فرهادی با اشاره به اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان با تکیه بر همین نیروی انسانی توانسته در مسیر بومی سازی قطعات حرکت کند، اظهار کرد: ۱۵ درصد از قطعات مورد نیاز ذوب آهن اصفهان که در داخل این شرکت ساخته نمی شود با همکاری شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته می شود.

او با تاکید بر اینکه ذوب آهن اصفهان برای قطعات صنعتی که فولادی نیستند هم انجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر ذوب آهن اصفهان با وجود تمرکز بر ساخت قطعات زنجیره فولاد، امکان گرفتن سفارش برای ساخت قطعات برای سایر صنایع هم دارد. همچنین در صورتی که برای قطعات مشابه ساخت ذوب آهن سفارش از خارج کشور وجود داشته باشد حتما می سازیم.

کد خبر: ۲۶۷٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha