۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
اعطای زمین و تسهیلات در صورت مهاجرت به روستاهای استان سمنان
استاندار سمنان در گفت‌وگو با بازار وعده داد؛

اعطای زمین و تسهیلات در صورت مهاجرت به روستاهای استان سمنان

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: هر کس که بخواهد از شهرها به روستاهای استان مهاجرت معکوس داشته باشد، به او زمین برای ساخت مسکن و تسهیلات مشاغل روستایی خواهیم داد.

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به آخرین وضعیت مسکن ملی در شهرها و روستاهای استان سمنان بیان کرد: برای تامین زمین در زمینه نهضت ملی مسکن شهر و روستاهای استان سمنان مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه کسانی که تمایل دارند مهاجرت معکوس به روستا داشته باشند آمادگی داریم که اعطای زمین و تسهیلات مشاغل خانگی را به آنها داشته باشیم، افزود: این اقدام برای رونق روستاها بسیار موثر بوده و در دستور کار دولت قرار دارد.

استاندار سمنان گفت: بنیاد مسکن استان دو هزار و ۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن را در روستاها در دست ساخت دارد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه این استان بعد از خراسان جنوبی دومین استانی است که در حوزه نهضت ملی مسکن عملکرد خوبی را داشته است، تاکید کرد: سمنان در زمره استان هایی است که بیشتر در حوزه ویلایی سازی نهضت مسکن را پیش برده تا رضایت مندی مردم بهتر جلب شود.

وی ادامه داد: بزرگترین سایت ویلا سازی کشور در استان سمنان با بیش از یک هزار و ۷۶ واحد نهضت ملی مسکن است

استاندار سمنان با بیان اینکه شهرک روزیه سمنان یکی از مهمترین طرح های نهضت ملی مسکن در استان است که از همان ابتدای امر به خوبی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم، گفت: خوشبختانه کار در این مجموعه به خوبی پیش می رود و سه مجموعه شامل ارتش و نیروهای مسلح، بنیاد مسکن و مالکان خودساز همزمان در حال ساخت واحد ها در این منطقه هستند.

هاشمی با بیان اینکه ۷۵۰ واحد در شهرک روزیه سمنان در دست ساختمان قرار دارد، تاکید کرد: در حوزه امکانات زیرساختی مانند آب و برق نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و هم اکنون هم مسکن ها در بسیاری نقاط مانند شهرک روزیه سمنان در حال گازکشی هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌های استان سمنان هم در حوزه زیرساختی و اعطای مجوزها عملکرد و همراهی خوبی را با مسکن ملی داشته اند، گفت: سایت ۲۰۰ هکتاری برای شهر سمنان الحاق شده تا بتوانیم زمین بیشتری برای نهضت ملی مسکن فراهم کنیم اولویت این الحاق جدید، جوانی جمعیت و خانواده های پرتعداد است

کد خبر: ۲۶۷٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha