۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
شایعه اخذ مالیات از برنجکاران کشور بی اساس است
عضو هیأت رئیسه مجلس:

شایعه اخذ مالیات از برنجکاران کشور بی اساس است

کریمی فیروزجایی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش دولت برای جبران خسارت‌های سنگین برنج کاران داخلی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی با اشاره به شایعه اخذ مالیات از برنجکاران، عنوان کرد: عدم فروش محصول برنج طی دو سال گذشته، اقتصاد کشاورزان شمال به ویژه مازندران را تحت تأثیر جدی قرار داده است.

نماینده مردم بابل در مجلس اظهار کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول شالی و معادل ۹۰۰ هزار تن برنج سفید در اراضی حاصل‌خیز مازندران تولید و به بازار عرضه می شود. عدم حمایت جدی دولت از برنجکاران نارضایتی زارعان مازندرانی را در پی داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت در زمینه بازرگانی محصول تولیدی برنجکاران به مسئولیت خود عمل نکردند. واردات بی رویه و انحصاری برنج در سال گذشته کمر برنجکاران را شکسته است.

کریمی فیروزجایی با تأکید بر اینکه برنج کالای استراتژیک ملی است اظهار کرد: با توجه به سرانه مصرف ۳۶ کیلوگرم برنج در کشور، در صورت حمایت دولت استان‌های شمالی توانایی تامین نیاز داخل را دارند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: مجلس یازدهم حامی سیاست تقویت حمایت از برنجکاران است. شایعات مطرح شده در مورد اخذ مالیات از تولیدکنندگان برنج از اساس نادرست و بی پایه است.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: دولت باید سهم واقعی خود از یارانه تولید را به برنجکاران کشور پرداخت کند. اقتصادی کردن تولید محصولات زراعی و باغی سیاست واحد دولت و مجلس است.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha