۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
سرمایه خفته در گلستان | ارزش افزوده معادن، اقتصاد استان را تکان می دهد
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد

سرمایه خفته در گلستان | ارزش افزوده معادن، اقتصاد استان را تکان می دهد

گرگان- فردوسی، رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان به سرمایه هنگفت معادن گلستان اشاره کرد و گفت: قطعا ارزش افزوده حاصل از فرآوری مواد معدنی، اقتصاد گلستان را تکان می دهد.

ابوذر فردوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد های مالیاتی از جمله مزیت هایی است که سبب شده تا معادن از اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد کشورها برخوردار باشند.

رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه وجود معدن یکی از مهمترین سرمایه ها برای یک کشور محسوب می شود، افزود: استان گلستان در کنار ظرفیت های متعددی که دارد، معادن منحصر به فردی داشته که در سطح کشور و یا حتی در سطح خاورمیانه بی نظیر است..

وی گفت: خروجی معادن صدف کوهی تنها راهی دامداری ها شده و مورد فرآوری قرار نمی گیرد که این مسئله سهم ارزش افزوده این ماده معدنی را از استان دریغ می کند.

وی با بیان اینکه معادن گلستان نیازمند مطالعات و تحقیقات علمی است، گفت: صدف کوهی در صنایعی از جمله داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، کارخانه‌های سیمان، کلید و پریز و صنایع پی وی سی کاربرد داشته که متاسفانه مغفول مانده است.

فردوسی با تاکید به اینکه برخی از معادن استان گلستان ارزآوری و اشتغال بالایی به همراه خواهد داشت، بیان کرد: سرمایه گذاری در معادنی نظیر زغال سنگ، شن و ماسه، سنگ نسوز، آلوویوم، سیلیس، خاک رس، و غیره می تواند ارزش افزوده را برای استان به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه بازار های خارجی به ظرفیت معادن کشور و استان چشم دوخته اند، تصریح کرد: فرآوری محصولات معدنی در گلستان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha