۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
انتصاب منسوبان رئیس ایدرو در یک واحد خودروسازی| وزیر صمت روشنگری کند
بازار خبر می دهد؛

انتصاب منسوبان رئیس ایدرو در یک واحد خودروسازی| وزیر صمت روشنگری کند

شنیده ها حاکی از آن است که بابک احمدی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی هفته های گذشته چهار تن از منسوبان نزدیک خود را در یک واحد خودروسازی در پست های مدیریتی منصوب کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شنیده ها حاکی از آن است که بابک احمدی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی هفته های گذشته چهار تن از منسوبان نزدیک خود را در یک واحد خودروسازی در پست های مدیریتی منصوب کرده است. این در شرایطی است که بر اساس همان شنیده ها هیچ یک از مدیران جدیدالنتصاب شرایط احراز چنین مسئولیتی را نداشته یا سابقه کار در خودروسازی ها یا صنایع تابعه آن را هم فاقد هستند.

این درحالی است که نمایندگان سه وزیر عضو هیئت عامل گسترش هستند، در این زمینه چنانچه اطلاعی داشتند توضیحی از رئیس هیات عامل خواستند یا خیر؟ آنچه که بدیهیست این است که این گونه انتصابات عواقب و تبعاتش در پایان دوره ماموریت مدیران منتصب آشکار و به صورت یک ضایعه ملی رخ می نمایاند. براین اساس خبرنگار «بازار» جهت جویایی بیشتر در این زمینه با «بابک احمدی» تماس گرفت، اما متاسفانه وی با تفرعن زیاد از پاسخگویی شانه خالی کرد.

حال که رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خود را ملزم به پاسخگویی ندانست، انتظار می رود که عباس علی آبادی وزیر صمت جهت تنویر افکار عمومی در مورد شنیده ها روشنگری لازم به عمل آورد. چرا که صنایع خودروسازی از تورم نیروی انسانی رنج می برند و در صورت صحت این موضوع گرفتاری بیشتر برای خودروسازان ایجاد می شود.

مزید اطلاع بابک احمدی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید یادآور شد که «ایدرو» مکلف به فراهم سازی بستر توسعه صنعتی با رویکرد توسعه مدیریت، توسعه سرمایه گذاری، توسعه فناوری و دانش فنی، نوسازی و بهسازی صنایع کشور است، اما عملکرد سکان دار این سازمان نشان از «دخالت» به جای «توسعه» در بحث مدیریت صنایع خودروسازی کشور دارد. همان مقدار که وزارت صمت در ایجاد زیان انباشت صنعت خودرو به دلیل «فقدان استراتژی» و «سوءمدیریت» مقصر است، به همان مقدار نیز «ایدرو» در این زیان سهم دارد.

کارشناسان معقد هستند که «بابک احمدی» با کارنامه ریلی توان هدایت یا حتی تدوین استراتژی راهبردی برای صنایع خودروسازی جهت خروج از زیان انباشت را ندارد، شاید زمان آن رسیده که عباس علی آبادی با در نظر گرفتن مهلت ۲ ماهه مجلس شورای اسلامی به وی جهت استیضاح، تغییری در ساختار مدیریت ایدرو ایجاد کند.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      0 0
      چی هست منافع خط بازار ویاتامین کننده منافع خط بازار را آقای احمدی بخطر انداخته وگرنه با این همه تخلف در خودرو سازی مخصوصا در انتصابات دوسه سال اخیر که فاجعه اتفاق افتاده خط بازار ساکت مانده لیسانسه های تاریخ وجغرافیا وگردشگری و.....همه شدند مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه خودرو سازی ها