۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
پرداخت تسهیلات در بانک‌های خراسان رضوی ۲۹ درصد افزایش یافت

پرداخت تسهیلات در بانک‌های خراسان رضوی ۲۹ درصد افزایش یافت

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با مثبت خواندن عملکرد بانک‌های استان در سال گذشته گفت: تسهیلات پرداختی بانک‌های استان در سال گذشته ۴۰۶ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن ۲۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری باازر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان افزود: مطالبات معوق بانک‌های خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۲۸ درصد کاهش و منابع ارزان قیمت بانک‌های استان افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین نسبت مصارف به منابع نظام بانکی استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۴.۵۲ درصد رشد داشت، و شاخص مطالبات بانک‌ها به مصارف آنها نیز در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ به میزان ۵۷ صدم درصد کاهش داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی رشد ۲۷.۸۷ درصدی مانده منابع بانکی، رشد ۲۸.۵۲ درصدی مانده تسهیلات بانکی و رشد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نظام بانکی خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ را از دیگر توفیقات در این بخش برشمرد.

وی گفت: سهم این استان از تسهیلات به رسته‌های کسب و کار خسارت دیده از کرونا ۲۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است که بانکهای استان باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت آنها به صاحبان کسب و کار که در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند، اقدام کنند.

رسولیان افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی در بانک‌های کشور مانده مصرف نشده دارد که باید از محل باقیمانده این اعتبارات، منابع مالی برخی طرح‌های بزرگ استان را تامین کرد.

وی ادامه داد: بانکها باید سهمیه مشخصی از تسهیلات را برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در روستاها و محل اجرای طرح اختصاص دهند.

کد خبر: ۲۶٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha