۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تعداد دام سنگین ۱۱۹ هزار راس افزایش یافت
تا پایان آذرماه؛

تعداد دام سنگین ۱۱۹ هزار راس افزایش یافت

مطابق اعلام مرکز آمار ایران، تعداد دام سنگین (گاو و گوساله) موجود در کشور در آذرماه امسال به پنج‌میلیون و ۴۸۰ هزار راس رسید که در هم‌سنجی با پارسال افزایش ۱۱۹ هزار راسی نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) که توسط مرکز آمار ایران در آذر ماه ١٤٠٢ اجرا شد، نشان می‌دهد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور در این ماه پنج‌میلیون و ۴۸۰ هزار راس شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام اصیل، ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار راس دام آمیخته و یک میلیون و ۶۶۰ هزار راس دام بومی بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ١١٩‌هزار راس افزایش یافته است.

در تابستان امسال تعداد ٣٤٩ هزار راس گوساله در دامداری‌های کشور متولد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٢ درصد افزایش داشته است.

برپایه این آمارها، تعداد گاو و گوساله پروار شده در تابستان سال‌جاری ٤٦٢ هزار راس برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

برپایه این گزارش، مقدار تولید شیر گاو در فصل پاییز سال‌جاری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد شد که نسبت به مدت مدت مشابه سال قبل ٢٠‌درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha