۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
۹۵ درصد فعالیت های اقتصادی در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی است

۹۵ درصد فعالیت های اقتصادی در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی است

مشهد- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۵ درصد از فعالیت اقتصادی در خراسان رضوی از طرف بخش خصوصی است، گفت: استان به خوبی از این قابلیت برخوردار است و ما آمادگی داریم از هر فعالیت بخش خصوصی در این حوزه حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رزم‌حسینی بر شرایط نسبتا خوب استان در حوزه گوهرسنگ‌ها اشاره و تصریح کرد: باید موانع واردات و صادرات رفع و زمینه برای فعالیت در این حوزه مهیا شود.

استاندار خراسان رضوی به پیشینه خراسان در این نوع فعالیت‌ها پرداخت و گفت: نامگذاری مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها را به فال نیک می‌گیریم و تلاش خواهیم کرد این رشته از فعالیت‌ها گسترش پیدا کند.

وی با تأکید بر جلوگیری از خام‌فروشی گفت: در اولین مرحله باید از مرز دوغارون سنگ خام وارد کنیم و فرآوری آن را در ایران انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی نکته ممتاز دولت در این بخش را  تسهیل‌گری و حمایت دانست و افزود: از همین حالا باید به صورت خاص به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی بر حرکت به سوی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: نکته ممتاز دولت جایگزین کردن تسهیل‌گری و حمایت با تصدی‌گری است.

وی نسبت به آغاز واردات سنگ خام در ایران از استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد و گفت: با همکاری ایمیدرو تسهیل‌گری واردات را فعال خواهیم کرد و از ظرفیت‌های استان به خوبی بهره خواهیم برد.

کد خبر: ۲۶٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha