۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
کاهش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای دومین هفته پیاپی

کاهش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای دومین هفته پیاپی

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای دومین هفته پیاپی کاهش یافت.

به گزارش بازار، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) تعداد دکل‌های نفت و گاز خود را در دومین هفته پیاپی کاهش دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه با دو دستگاه کاهش به عدد ۶۱۹ و پایین‌ترین رقم از نوامبر پارسال رسید.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل های حفاری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی پس از افزایش ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ میلادیو ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱، به‌دلیل کاهش قیمت‌های نفت و گاز، افزایش هزینه‌های حفاری و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها برای افزایش بازده سهامداران، حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با دو دستگاه کاهش به ۴۹۹ رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه کاهش به عدد ۱۱۷ رسید.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از کاهش ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون یک درصد افزایش یافته است.

۱۴ شرکت مستقل اکتشاف و تولید که ازسوی شرکت خدمات مالی «تی‌دی کوون» آمریکا (TD Cowen) ردیابی می شوند، اعلام کردند که قصد دارند در سال ۲۰۲۴ میلادی در مقایسه با ۲۰۲۳ هزینه ها را حدود ۴ درصد کاهش دهند.

تولید نفت و گاز ایالات متحده آمریکا با وجود کاهش قیمت‌ها، هزینه‌ها و تعداد دکل‌های حفاری، به‌دلیل افزایش بهره‌وری و زمانی که شرکت‌ها کار خود را روی چاه‌های حفر شده انجام داده‌اند، همچنان در مسیر رسیدن به بالاترین رکورد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ گام بر می‌دارند.

بر اساس داده‌های انرژی فدرال ایالات متحده آمریکا که مبدأ به دسامبر ۲۰۱۳ بازمی‌گردد، تعداد کل چاه‌های حفر شده ناتمام (DUC) باقی‌مانده در نوامبر پارسال به ۴ هزار و ۴۱۵ حلقه رسید.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha