۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تولید ماهی در قفس در استان بوشهر ۶۱ درصد افزایش یافت
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

تولید ماهی در قفس در استان بوشهر ۶۱ درصد افزایش یافت

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از رشد ۶۱ درصدی تولید ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر شنبه در نشست با مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنایع شیلاتی در بوشهر با استقبال خوبی از سوی فعالان این حوزه روبرو شد که نشانه کیفیت بالای نمایشگاه است.

وی افزود: بوشهر اکنون قطب آبزی پروری در کشور است و در زمینه پرورش ماهی و میگو شاهد رشد چشمگیری هستیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از رشد ۶۱ درصدی تولید ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: میزان تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از ۷ هزار تن در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده که رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل شیلات استان بوشهر نیز از افزایش ۴ هزار تنی تولید ماهی پرورشی در استان خبر داد و گفت: با توسعه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس ظرفیت تولید این محصول از ۷ هزار تن به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

عقیل امینی با اشاره به حضور استاندار بوشهر و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در افتتاحیه نمایشگاه شیلاتی یادآور شد: بدون تردید، برگزاری چنین نمایشگاه هایی، نقش مهمی در موضوع اقتصاد دریا محور و بهره‌وری در بخش‌های مختلف شیلات دارد.

وی گفت: 75 شرکت حوزه صنایع آبزی پروری از ۱۶ استان کشور در نمایشگاه شیلاتی حضور داشتند.

امینی تاکید کرد: تجهیزات شیلاتی، خوراک آبزیان، ادوات و آلات صید و صیادی، هوشمندسازی و دانش بنیان، صادرات، ماهیان زینتی ، جلبک، صدف خوراکی و صدف مروارید و ... در این نمایشگاه بزرگ، عرضه شدند.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha