۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
 امسال ۱۱ هزار تن آلبالو از باغ های آذربایجان غربی برداشت می شود
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

امسال ۱۱ هزار تن آلبالو از باغ های آذربایجان غربی برداشت می شود

ارومیه- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال طبق برآوردهای انجام شده، بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ تن آلبالو از باغ های استان برداشت می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عزیز امانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: عملکرد در هکتار محصول آلبالو، ۱۲ هزار و ۱۰۰کیلوگرم در هکتار برآورد می شود و درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغات پراکنده در سطح استان قرار گرفته اند.

امانی با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می رود، افزود: یک هزار و ۱۶۰ هکتار از باغات استان زیر کشت آلبالو قرار دارد که دو هزار و ۳۰ هکتار از این سطح به صورت غیر بارور و ۹۵۷ هکتار به صورت  بارور است.

وی عمده شهرستان های تولید این محصول را خوی، ارومیه، اشنویه و بوکان عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می شود و علاوه بر استفاده در صنایع تبدیلی در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده، دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

امانی ادامه داد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به شهرستان ها و استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

کد خبر: ۲۶٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha