۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
سازمان برنامه و بودجه قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم را نپذیرفته است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

سازمان برنامه و بودجه قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم را نپذیرفته است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس، گفت: دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون آنالیز قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم را نپذیرفته اند و معتقدند نرخ واقعی این محصول کمتر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: قانون مشخص کرده که پیش از فصل کشت قیمت خرید تضمینی گندم در شورای سیاست گذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و ۶ نفر از نمایندگان تشکل‌ها و بخش کشاورزی تعیین، تصویب و ابلاغ شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات شورای سیاست گذاری و قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تشکیل شد اما قیمت تعیین شده مورد قبول و تایید قرار نگرفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است قیمت آنالیز شده برای خرید گندم در سال آتی واقعی نیست و قیمت پیشنهادی نماینده تشکل‌ها براساس سرفصلی که در قانون تعریف شده نیست و این اختلاف نظر تاکنون باقی مانده اگرچه مدت زمان زیادی از مهلت تعیین و ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم سپری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بعید می‌دانم قیمت خرید تضمینی گندم به زودی اعلام شود چون اگر بنا بود به زودی به نتیجه برسند پیش تر از این‌ها نرخ گندم ابلاغ می‌شد، عنوان کرد: تکلیف قانونی برای قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شده اما اختلاف نظری بین رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان تشکل ها در شورای قیمت گذاری وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون آنالیز قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم را نپذیرفته اند و معتقدند نرخ واقعی این محصول کمتر است.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha