۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مسئولان خراسان جنوبی برای کاهش قیمت مسکن در استان راهکار ارائه دهند
نماینده مردم، بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس:

مسئولان خراسان جنوبی برای کاهش قیمت مسکن در استان راهکار ارائه دهند

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با گلایه از افزایش قیمت مسکن گفت: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مسئول حوزه مسکن، حتما در زمینه رفع این مشکل راهکار ارائه دهند.

به گزارش بازار، حسین خسروی  اسفزار عصر یکشنبه  در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  که در دفتر نماینده مجلس برگزار شد، با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سطح استان، اظهارکرد: متاسفانه این موضوع در تمام سطح کشور و به دلایل مختلف وجود داشته که ریشه در عرضه کم و تقاضای زیاد دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه طی هفت سال دولت یازدهم و دوازهم، عرضه مسکن بسیار کم بوده است که بارها این موضوع را مطرح کرده ام، گفت: مسئولان این دولت در حالی مخالف مسکن مهر هستند که زمانی که رأی اعتماد گرفتند خودشان را جزو طراحان آن می دانستند.

وی ادامه داد: اما از سویی دیگر آن را مزخرف می دانستند و رئیس جمهور مطرح می کرد که چرا قوطی کبریت تحویل مردم می دهید؟ در حالی که فارغ از معایبی که این طرح داشت، اما عده زیادی را صاحب خانه کرد.

خسروی اسفزار با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت و گرانی زمین، مسکن و اجاره، موضوعی کشوری بوده و مسئولان استانی هم از سیاست های بالادستی تبعیت می کنند، افزود: اما مسئولان اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مسئول حوزه مسکن، حتما در زمینه رفع این مشکل راهکار داشته و یا می توانند راهکار ارائه دهند. 

وی اظهارکرد: در حالی که مسکن به عنوان یک نیاز اولیه مطرح است، اما تامین آن تقریبا برای همه اقشار مشکل شده به گونه که جوانان حتی هوس تشکیل خانواده هم نمی کنند.

مردم از ثبت نام در طرح ملی مسکن می هراسند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی که برای طرح مسکن ملی مطرح است سبب شده تا هر کسی جرآت ثبت نام نداشته باشد، افزود: در طرح مسکن مهر با کمک برخی نهادها، زمین رایگان تامین شد که هزینه ها را به نصف کاهش داد.

خسروی اسفزار گفت: اگر برنامه ای برای کاهش قیمت مسکن و اجاره دارید و یا قرار است به سطوح بالادستی و کشوری ارائه دهید، آن را مطرح کنید تا بنده هم در جواب سوالات مردمی، پاسخ امیدوار کننده ای برای آنها داشته باشم. 

وی در پایان خواستار ارائه برنامه ها ، علت تاخیر چند ساله در واگذاری مسکن ۰۴ بیرجند، توقف در ساخت جاده بیرجند- فردوس- معلمان، توسعه زیرساخت ها و برنامه های قطعی که قرار است در سال جهش تولید به ثمر برسد و ... شد.

کد خبر: ۲۶٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha