۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ نخبگان به اختلافات دامن می زنند
گلوبال تایمز نوشت

پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ نخبگان به اختلافات دامن می زنند

نخبگان آمریکایی سخت تلاش می کنند تا مردم خود را به این باور برسانند که منافع و دلایل متفاوتی برای نفرت از یکدیگر دارند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا مقاله ای با قلم «الیاس سِپدا» در مورد وضعیت سیاسی در ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۲۴ منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

سال جدید برای مردم آمریکا سال انتخابات ریاست جمهوری بین دو نامزدی است که از نزدیک با یکدیگر آشنا هستند. هر نامزدی به میلیون ها هوادار خود می گوید که دیگری ملت را نابود خواهد کرد. آخرین رقابت آنها برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ بود و رئیس جمهور بایدن در سخنرانی خود در ۶ ژانویه - سه سال پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا، این موضوع را مطرح کرد که «دونالد ترامپ» تهدیدی وجودی برای دموکراسی است.

در میان کسانی که به عاملان حمله به کنگره وابسته هستند، از ترامپ گرفته تا هزاران سرباز پیاده او، خشونت سیاسی تنها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به عنوان عاملی ضروری در این کشور تبدیل شده است. یک سوم از رای دهندگان جمهوری خواه آمریکا خشونت سیاسی داخلی را- اکنون که کنترل کاخ سفید را در دست ندارند- تایید می کنند. با نشستن کاپیتان تیم آنها در اتاق بیضی شکل، تنها ۱۳ درصد از دموکرات ها همین را باور دارند.

در کشور آمریکا که بر پایه نسل کشی و برده داری بنا شده است، دموکرات ها و جمهوری خواهان در دو قطب مخالف تبعیض نژادی قرار دارند

رأی دهندگان آمریکایی به طور مساوی تقسیم شده اند، تقریباً نیمی از رأی دهندگان نه به حزب دموکرات و نه به حزب جمهوری خواه وابسته هستند. به نظر می رسد کسانی که با احزاب مختلف هم ذات پنداری می کنند نمی توانند در مورد چگونگی رسیدگی به بسیاری از مهم ترین مسائل توافق داشته باشند. به عنوان مثال بیش از ۷۵ درصد از رای دهندگان دموکرات معتقدند که تغییرات آب و هوایی یک تهدید جدی برای کشور است این در حالی است که تنها ۲۳ درصد از جمهوری خواهان موافق این موضوع هستند.

در کشور آمریکا که بر پایه نسل کشی و برده داری بنا شده است، دموکرات ها و جمهوری خواهان در دو قطب مخالف تبعیض نژادی قرار دارند. در این کشور دستمزدها راکد بوده، قیمت کالاهای اساسی همچنان بالاست و بی خانمانی بیداد می کند. آمریکایی ها عصبانی هستند و احساس بی هویتی و ناامیدی می کنند. این کشور بیش از دو کشور بزرگ سلاح گرم دارد - اکنون در ایالات متحده آمریکا فروش اسلحه دو برابر دو دهه پیش است.

راه‌های اتحاد آمریکایی‌ها کمتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند، شاید به این دلیل که رهبران به دستگاه حاکم بر مردم آمریکا خدمت نمی‌کنند

در حالی که صدها هزار نفر به خیابان ها می آیند، مقامات دولتی آمریکا فقط نظارت را افزایش می دهند. آنها حمله به معترضان و زیر گرفتن آنها را قانونی می کنند، در حالی که دادستان ها معترضان مسالمت آمیز را به تروریسم متهم می کنند. آمریکایی ها با ترس زیادی روبرو هستند. به ادعاهای آنها به دموکراسی اعتبار زیادی داده شده و در زمینه هایی مانند آموزش و مراقبت های بهداشتی از بقیه کشورهای توسعه یافته عقب هستند. اختلافات بین آمریکایی ها واضح و خطرناک است. راه‌های اتحاد آمریکایی‌ها کمتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند، شاید به این دلیل که رهبران به دستگاه حاکم بر مردم آمریکا خدمت نمی‌کنند.

هر دو حزب از تقسیم رأی دهندگان حتی ۲۹ درصدی برخوردارند، اما این بدان معنا نیست که اکثر رأی دهندگان از اوضاع راضی بوده و با سیاست های حزب موافق هستند. میلیون‌ها شهروند دیگر اصلاً رأی نمی‌دهند، اما همچنان در اعتراضات شرکت می‌کنند. آمریکایی ها دلسرد و عصبانی، اما فعال هستند. با توجه به اینکه اکثر آمریکایی ها با استرس ها و بحران های مشترک روبرو هستند، شروع به شناخت نقاط مشترک خود می کنند اگر شرایط فراهم شود. صدها هزار نفر به اقدامات آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین اعتراض می کنند. هزاران کارگر در هر صنعتی در حال تشکیل اتحادیه و اعتصاب هستند.

این دروغ که احزاب اصلی در امریکا تقسیم شده‌اند، توسط سیاستمداران برای دامن زدن به خشونت‌آمیزترین اختلافات بین غیرنظامیان آمریکایی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد

این دروغ که احزاب اصلی در امریکا تقسیم شده‌اند (زمانی که در واقع برای بدتر کردن بحران‌های اقلیمی، گسترش امپریالیسم متخاصم ایالات متحده آمریکا و پیشبرد منافع شرکت‌ها و مؤسسات مالی با یکدیگر همکاری می‌کنند) توسط سیاستمداران برای دامن زدن به خشونت‌آمیزترین اختلافات بین غیرنظامیان آمریکایی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. این دروغ و تقسیم ساختگی، همچنین اجازه می دهد تا خشونت خانگی عمیق تر و سیستماتیک تر - که توسط دولت آمریکا علیه مردمش انجام می شود - افزایش یابد.

نخبگان آمریکایی سخت کار می کنند تا مردم خود را به این باور برسانند که منافع متفاوتی برای نفرت از یکدیگر دارند. از بسیاری جهات به نظر می رسد که آنها در سال ۲۰۲۴ موفق هستند، اما مردم آمریکا هنوز فرصتی برای درک و عمل به این واقعیت دارند که بیشتر از هر یک از آنها با یکدیگر مشترک هستند.

کد خبر: ۲۶۷٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha