۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
آموزش بازار بورس و سرمایه به فعالان اقتصادی استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آموزش بازار بورس و سرمایه به فعالان اقتصادی استان همدان

همدان - محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان از برنامه ریزی برای آموزش بازار بورس و سرمایه به فعالان اقتصادی استان خبر داد.

سیدناصر محمودی در گفتگو با بازار با بیان اینکه شفاف سازی نظام مالی و توانمندسازی بخش خصوصی در کشور یکی از رسالت های مهم وزارت اقتصاد است، گفت: با توجه به بحث‌های حمایتی دولت و اهمیت راهنمایی و مشاوره در راستای توانمندی حوزه بخش خصوصی جلسه‌ای در خصوص آموزش بازار بورس و سرمایه به فعالین اقتصادی استان همدان برگزار شد تا قدمی در زمینه توانمندسازی اقتصاد استان و کشور برداریم.

وی با اشاره به بازار سرمایه به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد وزارت اقتصاد به منظور تأمین منابع مالی افزود: اقتصاد ایران بانک محور است و این موضوع در دراز مدت مشکل ساز خواهد شد لذا یکی از ابزارهایی که وزارت اقتصاد در حال پیگیری آن است استفاده از فاینایس، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و بهره گیری شرکت‌های بزرگ کشور از بازار بورس و سرمایه است.

ضرورت آشنایی فعالان اقتصادی با بازار سرمایه
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تاکید کرد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی، برگزاری جلسات و نشست‌هایی با فعالان اقتصادی برای تأمین منابع ملی است و بر همین اساس باید فعالان اقتصادی استان همدان بیشتر با بازار سرمایه آشنا شوند.

محمودی در خصوص مزایای پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس گفت: وارد شدن به بورس برای شرکت‌هایی که فاکتورهای لازم برای انجام این کار را دارند مزیت‌های متعددی دارد که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و بهبود عملکرد جاری شرکت‌ها خواهد بود.

پذیرفته شدن در بورس، تأمین منابع مالی از طریق عرضه سهام را فراهم می‌کند

وی در ادامه به برخی مزایا اشاره کرد و بابیان اینکه تأمین منابع مالی شرکت‌ها معمولاً از طریق استقراض از بانک یا از طریق عرضه سهام تأمین می‌شود که تأمین مالی از طریق استقراض مشکلات زیادی همچون بازپرداخت اقساط، نرخ بهره بالا، فرآیندهای اداری طولانی را دارد، گفت: پذیرفته شدن در بورس، تأمین منابع مالی از طریق عرضه سهام را فراهم می‌کند.

شرکت‌های بورسی کمتر از سایر شرکت‌ها مالیات می‌پردازند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: با عرضه سهام جدید شرکت‌ها در بورس، این سهام با سرعت به فروش رسیده و تأمین منابع مالی مورد نیاز انجام می‌شود کمااینکه در این روش اقساطی پرداخت نمی‌شود و شرکایی به نام سهامداران جدید شکل می‌گیرد که در سود و زیان شرکت سهیم هستند.
محمودی استفاده از معافیت‌های مالیاتی را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شرکت‌های بورسی کمتر از سایر شرکت‌ها مالیات می‌پردازند، گفت: به روز رسانی ارزش واقعی شرکت و کشف عادلانه قیمت سهام، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی نیز از دیگر مزایاست چراکه وارد شدن در بورس موجب اعتماد و تمایل سرمایه گذاران به خرید سهام و در نتیجه توسعه شرکت‌ها در آینده می‌شود.

وی به نقد شوندگی بالاتر سهام شرکت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها از این طریق می‌توانند به سادگی از طریق بازار بورس و به واسطه کارگزاری‌ها سهام شرکت را به فروش رسانده و نقدینگی خود را به ثبات برسانند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان مزایای بورس برای شرکت‌ها را افزایش شفافیت، کارایی و بهبود عملکرد جاری، سهولت در تأمین منابع مالی، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، کشف عادلانه قیمت سهام، تأمین اعتبار از بازارهای مالی داخلی و خارجی، انتشار اوراق مشارکت بدون نیاز اخذ از بانک مرکزی، شناخته شدن شرکت و محصولاتش و بهبود ساختار مالی و اقتصادی شرکت در نتیجه رعایت الزامات پذیرش اوراق بهادار ذکر کرد.

کد خبر: ۲۶٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha