۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
ادغام صندوق‌های بازنشستگی کشور ضروری است
سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

ادغام صندوق‌های بازنشستگی کشور ضروری است

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه گفت: ادغام صندوق های بازنشستگی کشور ضروری است و همه باید به سمت نظام جامع یکپارچه تامین اجتماعی حرکت کنیم.

به گزارش بازار، محمدصادق غلامی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی بیمه های تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: شاخصی به نام مستمری جمع در نظام صندوق‌های بازنشستگی داریم که به زودی آیین نامه آن طی روزهای آینده در دولت نهایی می شود و این می تواند به پیشگیری از ناترازی صندوق‌ها در بحث انتقال سوابق بازنشستگی کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی متناسب با تعیین نرخ بهره متفاوت، می تواند رقم مختلفی باشد، عدد حدودی این بدهی را ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه با اشاره به طرح ادغام صندوق های ۱۸ گانه بازنشستگی در کشور اذعان داشت: در دنیا و کشورهای همسایه تعداد صندوق‌های بازنشستگی بسیار کم است، این در حالی است که تعداد این صندوق های در حالی فعالیت در ایران به ۱۸ مورد با رقم ناترازی های مختلف می رسد.

وی تاکید کرد: در وضعیت ناترازی صندوق های بازنشستگی، ادغام آنها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و می تواند بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کند.

غلامی در خصوص آخرین جزئیات مصوبه افزایش سن بازنششتگی در برنامه هفتم توسعه گفت: این مصوبه مجلس هم اکنون در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است و زمان تصویب آن مشخص نیست.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha