۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی تولید تخم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن عنوان کرد

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی تولید تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با اصلاح قیمت تخم مرغ و عرضه محصول به نرخ واقعی پیش بینی می‌شود که تولید در سال آینده ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی گفت: با توجه به بهبود وضعیت تامین نهاده دامی نسبت به یک ماه قبل، امیدواریم تامین کنجاله سویا به وضعیت عادی بازگردد.

به گفته او، علی رغم نوسان قیمت نهاده‌های دامی و افزایش کرایه‌های حمل، اما تاکنون موضوع اصلاح قیمت تخم مرغ به جایی نرسیده است و کماکان یارانه از جیب تولیدکننده پرداخت می‌شود.

کاشانی قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ ۶۰ هزار تومان است که براین اساس ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان یارانه از جیب تولیدکننده پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن متوسط تولید ماهانه تخم مرغ در ماه‌های دی، بهمن و اسفند را بالای ۱۱۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با احتساب نیاز بازار داخل، بخشی از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او ادامه داد: با احتساب قیمت تمام شده و نرخ فروش، صنعت تخم مرغ طی ماه‌های اخیر حدود ۵ هزارمیلیارد تومان متضرر زیان شده است که با استمرار این روند بی تردید تولید در سال آینده کاهش می‌یابد چراکه روند تولید تخم مرغ خطی و یک دوره ۲۰ ماهه است.

کاشانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در سال آینده ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد، اما در صورت بی توجهی به اصلاح نرخ و کاهش رغبت تولیدکنندگان به تولید شاهد کشتار گله‌های جوان و عدم تحقق این موضوع خواهیم بود.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha