۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
همکاری بسیج برای تولید ۵ محصول راهبردی کشاورزی در کشور
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

همکاری بسیج برای تولید ۵ محصول راهبردی کشاورزی در کشور

سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از همکاری بسیج برای تولید ۵ محصول راهبردی کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم آغاز نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که صبح امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس با فرماندهان بسیج در استان‌های مختلف و متخصصان حوزه کشاورزی و دامپروری سراسر کشور برگزار شد، گفت: سازمان بسیج در تولید پنج محصول راهبردی گندم، جو، برنج، ذرت، کلزا و همچنین دامپروری با وزارت جهاد کشاورزی همکاری خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به اجرای این طرح طی ۳ سال، افزود: در حال حاضر تمرکز ما بر محصولات راهبردی است، البته تولید  سایر محصولات نیز در برنامه این نهضت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مقام معظم رهبری برای برون رفت از فشار و تحریم‌ها است، تصریح کرد: سال جاری تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره ورود بسیج به بخش کشاورزی و دامپروری، گفت: با توجه به وجود کارشناسان و دانش بومی کشاورزی در کشور، از سال های گذشته شاهد افزایش تولیدات کشاورزی در استان‌های مختلف کشور بودیم و همین امر به نهضت سراسری جهش تولید و عرصه کشاورزی و دامپروری منتهی شد.

سلیمانی تصریح کرد: مردم پایه بودن، دانش پایه بودن و ارتباط و تعامل تنگاتنگ با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان های تابعه، سپاه های استانی و ادارات تابعه در استان‌ها از ویژگی بارز اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه طرح گسترده نهضت سراسری جهش تولید با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، اصول علمی کشاورزی و دانش و دامپروری در کنار مردم اجرایی خواهد شد ادامه داد: بسیج به عنوان یک سازمان خدمتگزار مردم؛ تجربه و دانش سالهای گذشته خود در چند استان را که به صورت آزمایشی انجام داده است با نظر نخبگان کشاورزی و کشاورزان نمونه در محصولات راهبردی و سایر محصولات کشاورزی و دامپروری به صورت گسترده در این طرح اجرایی خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به استفاده از ظرفیت ۱۵ هزار آموزش دیده کشاورزی، گفت: آموزش های لازم برای کار با سامانه طراحی شده نیز به این فارغ التحصیلان داده شده است و پشتیبانی لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برنامه ریزی سه ساله برای اجرای این طرح و مطالعات پیمایشی لازم در این خصوص انجام شده است؛ انشاالله  بتوانیم شاهد بروز جهش در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری باشیم.

سلیمانی ادامه داد: تأمین خلأ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تنی گوشت مورد نیاز کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha