۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
طرح‌ های جامع بنادر به سند راهبردی تبدیل می‌ شوند
دبیر کمیته راهبردی طرح جامع بنادر کشور:

طرح‌ های جامع بنادر به سند راهبردی تبدیل می‌ شوند

بندرلنگه- دبیر کمیته راهبردی طرح جامع بنادر کشور گفت: طرح‌های جامع بنادر به سند راهبردی و بالادستی در اجرای طرح‌های مهندسی بنادر تبدیل می‌شوند.

به گزارش بازار، حمیدرضا آبائی در حاشیه نشست کمیته راهبردی طرح جامع بنادر به میزبانی بندرلنگه اظهار داشت: در حوزه طرح‌های جامع بنادر به عنوان سند راهبردی و بالادستی، در اجرای طرح‌های مهندسی یکی از مباحثی که مطرح می‌شود، بحث تقاضامحوری و استفاده از ظرفیت‌های بنادر برای پاسخ‌گویی به نیاز متقاضیان است.

وی ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های جدید و ایجاد ظرفیت‌های جدید براساس تقاضاهای مورد نیاز در تمامی بنادر کشور افزود: مصوبات کمیته شورای بازنگری و شورای طرح جامع بنادر بازرگانی پس از تایید اعضای کمیته توسط هیات عامل برای تمامی بنادر به ویژه واحد مهندسی که به عنوان واحد تاسیسات و زیربناها هستند، به عنوان سند بالادستی قرار می‌گیرد.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر اجرایی طرح‌های جامع ادامه داد: هیچ کاری در سازمان بنادر در خصوص ساخت و ساز، خرید تجهیزات و هوشمندسازی انجام نخواهد شد مگر اینکه مصوبه طرح جامع داشته باشد.

به گفته آبائی؛ طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد، از سوی معاونت مهندسی بنادر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد و طرح‌هایی که قابلیت اجرا و متقاضی بخش خصوصی داشته باشند، براساس شورای راهبردی سرمایه‌گذاری مصوب می‌شود.

وی در بخش دیگری ضمن تاکید بر توجه جدی به افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و توسعه بنادر استان هرمزگان را کمک به رفع چالش‌ها و دغدغه آن‌ها دانست و گفت: استان هرمزگان به دلیل پهناوری و شرایط اقتصادی و رویکردی که در تقاضامحوری بالفعلی که دارد، دستورکارهایی برای طرح جامع در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیته راهبردی طرح جامع بنادر کشور با بیان اینکه برای طرح جامع در خصوص استان هرمزگان در تمامی موارد هم دستور کار و هم مصوبه داشته، یادآور شد: برای بررسی طرح‌های جامع بندر شهید رجایی تاکنون بیش از سه جلسه با مدیران، معاونان و کارشناسان مربوطه برگزار شده است.

آبائی، تغییر در برخی جانمایی‌ها طرح جامع مصوب، اصلاح برخی از موارد در طرح جامع، ایجاد شرایط جدید برای بندر شهید رجایی مثل پایانه مواد معدنی بوده که در طرح جامع درنظر گرفته نشده و ارزیابی ایجاد بزرگترین بندر کشور در سواحل مکران را از نتایج جلسات کمیته راهبردی طرح جامع بنادر برای استان هرمزگان برشمرد.

گفتنی است؛ نشست یکروزه اعضای کمیته راهبردی طرح جامع بنادر کشور روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان با حضور جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور اقتصادی و بندری سازمان بنادر برگزار شد.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha