۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مسکن کارگری در داخل شهرها ساخته شود
دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن پیشنهاد داد

مسکن کارگری در داخل شهرها ساخته شود

پورحاجت، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: بهتر است مسکن‌سازی برای کارگران در داخل شهرها انجام شود، چراکه هزینه‌های سرانه شهری کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: ساخت مسکن کارگری در مرحله مکان‌یابی و تخصیص زمین است که برخی از زمین‌ها مشکل مالکیت دارند و طرح‌های جامع و تفصیلی در این زمینه در حال بررسی است. برای ساخت مسکن کارگران با کمبود زمین مواجه نیستیم، بلکه با مشکل مدیریت زمین دست و پنجه نرم می‌کنیم.

به گفته وی، بهتر است مسکن‌سازی برای کارگران در داخل شهرها انجام شود، چراکه هزینه‌های سرانه شهری کاهش می‌یابد، اما اگر در شهرک‌های صنعتی انجام شود، طبیعتا زیرساخت‌های لازم را باید فراهم کنند که هزینه‌بر خواهد بود.

پورحاجت با اشاره به اینکه هر زمانی که دولت بتواند هزینه حضور انبوه‌سازان را در پروژه‌های بزرگ مسکن مهیا کند ما هم استقبال خواهیم کرد، گفت: انبوه‌سازان تخصص لازم در این زمینه دارند و می‌توانند چرخ تولید مسکن را بچرخانند و حجم گسترده‌ای از ساخت‌وساز در کشور را تامین کنند.

او گفت: هر دولتی شعار ساخت مسکن کارگران را سر می‌دهد، اما طرح مسکن کارگران آنطور که باید و شاید اجرایی نشده است. این در حالی است که حقوق کارگران همواره از تورم عقب بوده و در رویای خانه‌دار شدن به سر می‌برند.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha