۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
عشایر از ظرفیت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان امام استفاده کنند
رییس سازمان امور عشایر:

عشایر از ظرفیت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان امام استفاده کنند

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان ظرفیت‌های مالی مناسبی دارند و نیاز است که اداره‌های کل عشایر استان‌ها از این منابع استفاده کنند.

به گزارش بازار، شایان نادری چهارشنبه شب در جلسه شورای عشایر استان اصفهان افزود: از آنجایی که اعتبارات این نهاد برای عشایر کل کشور کافی نیست بنابراین لازم است از ظرفیت‌های مالی سایر نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی استفاده شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه تخصصی برای حل مشکلات عشایر دارد و تاکنون اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

رییس سازمان امور عشایر با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات در حوزه بحران در زمینه های مرتبط با این قشر چندان بالا نیست تصریح کرد: بنابراین در این بخش نیز نیازمند حمایت از سوی سایر دستگاه‌ها هستیم.

نادری با بیان اینکه اعتبارات عشایر استان اصفهان در سال جاری ۹۲۵ میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: قصد داریم این رقم را برای سال آینده افزایش دهیم.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه به بررسی ۳۲ مصوبه مرتبط با عشایر در بخش‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شد در هر یک از مصوبات برنامه‌های اجرایی مرتبط با هر نهاد و سازمان تدوین شود.

سید رضا مرتضوی با اشاره به درخواست عشایر عرب جرقویه واقع در شهرستان جرقویه در شرق استان مبنی بر برگزار نشدن رزمایش‌های نظامی در این خطه گفت: در این باره در حال پیگیری هستیم و معاونت سیاسی امنیتی استانداری پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر ایجاد بستر ارتباطی و مخابراتی برای این قشر با هدف آموزش و اطلاع رسانی افزود: نیاز است که ۱۱ سایت مخابراتی وعده داده شده مربوطه تا پایان سال در این استان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha