۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
صنایع پایین ‌دستی در معادن ایجاد نشده است/ سرمایه‌گذاری ۱۴هزار میلیارد تومانی در مس سونگون
استاندار آذربایجان شرقی:

صنایع پایین ‌دستی در معادن ایجاد نشده است/ سرمایه‌گذاری ۱۴هزار میلیارد تومانی در مس سونگون

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: صنایع پایین ‌دستی در معادن آذربایجان شرقی ایجاد نشده است و با ایجاد این صنایع می توان برای هزاران نفر ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی امروز در نخستین نشست مشترک با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری۱۴هزار میلیارد تومانی در مس سونگون خبر داد.

وی افزود: در بخش معدن استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد، اما به دلیل اینکه صنایع پایین‌دستی ایجاد نشده ذخایر معدنی به صورت خام از استان خارج شده و ارزش افزوده‌ای به دنبال ندارد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع پایین‌دستی در بخش معدن، هزاران فرصت شغلی ایجاد می‌کند، افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و تنها در مجتمع مس سونگون بالغ بر  ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های مهاجرفرست کشور است، افزود: مهاجرت فزاینده نیروهای نخبه و موثر بر توسعه، یک مشکل جدی است که برای جلوگیری از آن باید زمینه‌های اشتغال را در استان فراهم کنیم.

وی عدم بهره‌گیری کامل از مزیت‌ها را دومین مشکل اساسی در روند توسعه استان ذکر کرد و گفت: متأسفانه بنا به دلایل مختلف، امروز بسیاری از مزیت‌های استان به عکس خود بدل شده و با وجود زیرساخت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، بیشتر فعالیت‌ها به شکل سنتی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha