۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

گروه بانکی در وضعیتی رو به رشد

صنعت بانکداری به دلیل پیشرفت های خدمات بانکی و افزایش سرمایه عظیم بانک ملت، در وضعیت قابل قبولی به سر میبرد و نمودار تکنیکال شاخص آمادگی رشد بیشتر را دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری علی رغم زمان کمی که از پیوستنش به بازار بورس می‌گذرد، از پیشینه و بنیادی قوی برخوردار است. صنعت بانکداری یکی از صنایع با اهمیت در هر کشوری است و تامین مالی پروژه ‌های خرد و کلان را به عهده دارد. شیوه مدیریت بانک ها در این صنعت تغییر کرده است و از روش‌های جدیدی در این صنعت استفاده میگردد. تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور دارند حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بانکداری میپردازیم.


گزارش بازدهی گروه بیمه ای در بورس
شاخص گروه بانکی در هفته ای گذشت از محدوده ۹ هزار و ۱۳۰ واحد تا ۹ هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرد و تقریبا کاهش هفته گذشته را جبران نمود. نرخ بازدهی شاخص در هفته گذشته ۱.۵ درصد بوده و ماه گذشته را نیز با ۴.۷ درصد مثبت به اتمام رسانده است؛ در حالی که شاخص کل بورس ۰.۹ و شاخص هم وزن ۰.۶ درصد رشد را در هفته گذشته به ثبت رساندند.

بازدهی سالانه| درصد

بازدهی ماهانه| درصد

بازدهی هفتگی| درصد

نام شاخص

۷۵+

۴.۷+

۱.۹+

شاخص صنعت بانکی

۳۷+

۰.۵+

۰.۹+

شاخص کل بورس

۵۴+

۱.۵+

۰.۶+

شاخص هم وزن












آخرین اخبار پر بازدید
با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت، افزایش ۳۵.۷ میلیارد تومانی سرمایه این بانک بزرگ بورسی، به تایید سهامداران رسید تا بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه از محل سود انباشته و از لحاظ مبلغ به نام بانک ملت ثبت شود. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع که با حضور بیش از ۶۵ درصد سهامداران و به ریاست مسعود نصر اصفهانی رییس هیات مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت و قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، سهامداران با افزایش ۱۰۱ درصدی سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته موافقت کردند. در رابطه با انحلال بانک های ناتراز، یک کارشناس اقتصادی با اشاره به انحلال موسسه‌های مالی ناتراز، گفت: این اقدامات دولت خوب است اما به‌ کندی انجام میشود و چون اصلاح قانون بانکداری انجام نشده، نمی‌توان کار زیادی انجام داد؛ بنابراین دولت باید اصلاح قانون پولی بانکی را در برنامه بگذارد.
همکاری بانک صادرات با آسیاتک، فروش ۳ ملک مازاد در اهواز توسط بانک ایران زمین و پرداخت ۲۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها در ۹ ماهه امسال از آخرین اخبار صنعت بانکداری میباشند.


تحلیل تکنیکال شاخص بانکی
در ۲۸ مرداد ماه پس از اینکه شاخص بانکی در ناحیه ۸ هزار و ۲۰۰ حمایت شد، ۱۲ درصد رشد کرد و دوباره به اصلاح روی آورد. در حال حاضر شاخص در آخرین روز معاملاتی، مقاومت ۹ هزار و ۲۵۵ واحد را شکست که میتوان یک نشانه مثبت جهت ادامه روند صعودی تلقی کرد. برای اینکه مطمئن شویم شاخص صعود بیشتری خواهد کرد یا نه، باید منتظر بمانیم تا شاخص تثبیت حداقل ۳ روزه بر روی مقاومت شکسته شده ۹ هزار و ۲۵۵ واحد داشته باشد. اولین هدف ما برای شاخص، محدوده ۱۰ هزار و ۵۰۰ میباشد؛ همچنین محدوده کم ریسک شاخص برای حمایت و افزایش تقاضا محدوده استاتیک ۸ هزار و ۲۰۰ است که تحت هیچ شرایطی نباید از دست برود.

گروه بانکی در وضعیتی رو به رشد



سخن پایانی
تحرکات صنعت بانکداری برای کارشناسان اقتصادی، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران حائز اهمیت میباشد. به همین دلیل باید صورت های مالی و نمودار های قیمتی را بررسی کرد تا متوجه وضعیت شرکت شد. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف کاهش میابد که در صنعت بانکداری وضعیت حساس تری وجود دارد؛ چون مستقیما با نقدینگی و خدمات مالی سر و کار دارند. پس باید تحرکات هفتگی، ماهانه و سالانه صنعت را بررسی کرد تا بتوان در بانکی مناسب، سرمایه گذاری و سپرده گذاری کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha